لینک های دسترسی

Breaking News

کمیسیون شکایات از تفتیش مجدد آرا استقبال کرد


نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی
نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی

نادر محسنی سخنگوی، سخنګوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی ابراز امید واری نمود تا پروسه تفتیش صد در صد آرا که تحت نظارت ملل متحد، ناظرین نامزدان و ناظرین ملی و بین المللی صورت میگیرد، مورد قبول هر دو نامزد قرار بگیرد.

او افزود که فعلا تفتیش آرا نسبت به عمل کرد کمیسیونهای انتخاباتی انجام میشود وابراز امیدواری نمود تا تمام سوالاتی که نسبت به عمل کرد آن کمیسیون به وجود آمده بود،در نتیجه این تفتیش حل گردد.

آقای محسنی بار دیگر تاکید کرد که عمل کردشماری از کارمندان کمیسیون مستقل انتخاباتی مورد سوال این کمیسیون نیز بوده است.

وی ابراز امید واری نمود تا درنتیجه این تفتیش فردی به کرسی ریاست جمهوری بنشیند که درنتیجه آرای پاک مردم انتخاب شده باشد.

آقای محسنی گفت که بعد از بررسی تحت نظارت ملل متحد مطابق به قانون نتیجه بررسی ها وتفتیش به این کمیسیون فرستاده میشود واگر کمیسیون درمورد بعضی از محلات اسناد وشواهد داشته باشد، که درآن تقلب صورت گرفته،آرای آن محلات را باطل اعلام خواهد نمود.

به گفته آقای محسنی، قبل از اعلام تصمیم نامزدان، این کمیسیون تصمیم داشت تا آرای ۷ ولایت را به صورت مکمل دوباره تفتیش نماید.

بن بست انتخاباتی به وجود آمده با آمدن وزیر خارجه امریکا و میانجگری وی و گفتگو های طولانی با نامزدان ریاست جمهوری شب گذشته در هم شکست و هر دو نامزد توافق نمودند تا آرای تمام محلات رای دهی تفتیش مجدد گردد.

این نامزدان توافق نمودند تا نتیجه این تفتیش را بپذیرند و حکومت وحدت ملی را تشکیل بدهند.

کمیسیون مستقل انتخابات نیز قرار است عصر امروز یکشنبه واکنش اش را درمورد این توافق در نشست خبری ابراز نماید.

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان نیز تفتیش و باز شماری آرا را یک گامی رو به جلو برای تامین شفافیت، اعتماد سازی و احیای اعتبار پروسه و نهاد های انتخاباتی در کشور میداند.

نادر نادری رئیس فیفا گفت "باز گرداندن اعتبار به نهاد های دست اندر کار انتخاباتی و ارجحیت دادن به پروسه های تخنیکی انتخابات میتواند، باور مردم را نسبت به روند دموکرایتک تقویت بخشد".

این بنیاد میگوید که ناظرین آنها نیز با دقت از این روند نظارت خواهند کرد.

فیفا میگوید که تفتیش و باز شماری کل آرا دقت لازم را میطلبد و از نهاد های مربوط خواست تا دراین پروسه توجه و دقت لازم را به خرج بدهند تا از آرای پاک مردم صیانت شود.

فیفا از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا تقویمی جدیدی را د راختیار نهاد های ناظر و رسانه ها بگذارد.

خوشبینی افغان ها به ختم بن بست انتخابات
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:19 0:00

XS
SM
MD
LG