لینک های دسترسی

Breaking News

عکس العمل ایساف و ناتو در قبال اظهارات کرزی


جنرال جکوبسن سخنگوی آیساف(راست) و میدلی سخنگوی ملکی نیرو های ناتو در افغانستان(چپ)
جنرال جکوبسن سخنگوی آیساف(راست) و میدلی سخنگوی ملکی نیرو های ناتو در افغانستان(چپ)

مقامات نیروهای بین المللی در افغانستان در رابطه به سخنان اخیر حامد کرزی ابراز نظر کرده و میگویند بیانات او در مورد پروسه صلح دلگرم کننده بود.

جنرال کرستن جکوبسن سخنگوی ایساف به روز سه شنبه در یک نشست خبری همچنان گفت مأموریت آیساف در داخل مرز های افغانستان محدود میباشد.

او در این مورد میگوید.

"حامد کرزی در صحبت هایش به صورت واضح گفت که این موضوع باید با حکومت پاکستان مطرح شود. ماموریت آیساف به صورت مشخص در داخل افغانستان است، در داخل خاک افغانستان ما هر کاری را که در توان داریم انجام میدهیم تا از مردم حفاظت کنیم. ما همچنان مسؤولیت داریم که در برابر تهدیداتی که نیروهای ما را هدف قرار میدهد مقابله کنیم. ما با مقامات ناتو در این مورد صحبت کردیم، بیانات حامد کرزی در رابطه به پروسۀ صلح در افغانستان و مذاکره با پاکستان - ناتو را تشویق کرده است."

جنرال جکوبسن میگوید ناتو همواره از دولت پاکستان و نظامیان آنکشور خواسته است تا به خاطر از بین بردن لانه های امن دهشت افگنان در مناطق مرزی اقدام کند.

او میگوید این موضوع به شمول ناتو هر دو کشور را نگران میکند و آنان انتظار دارند که پاکستان در این زمنیه مداخله مثبت داشته باشد.

در این حال دومینک میدلی سخنگوی ملکی نیروهای ناتو در افغانستان در این نشست خبری گفت موجودیت تروریستان در مناطق مرزی پاکستان یکی از مشکلات جدی میان افغانستان ، پاکستان و ناتو است.

او گفت ناتو همواره پاکستان را تشویق کرده است تا در این زمنیه مداخله مثبت داشته باشد و گام های جدی بردارد.

آقای مدلی در این مورد افزود.

" ما با سخنان شب گذشتۀ حامد کرزی مشکلی نداریم، او روی تعهدش در مورد پروسۀ صلح و روند سیاسی کشورش یک بار دیگر تاکید کرد. همه در اینجا خواهان صلح هستند، از همین رو همه اینجا استیم تا به خاطر این موضوع مهم با هم کار کنیم. او همچنان گفت این بسیار مهم است که به خاطر منافع ملی، حفظ دست اورد های ده سال گذشته ، حاکمیت ملی در پرتو قانون اساسی با هم متحدانه کار کنیم، این یک تلاش مشترک است که ما کاملاً از آن حمایت میکنیم"

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان عصر روز دوشنبه در یک بیانیه تلویزیونی گفت، اکنون زمان آن رسیده است که روی روند مذاکرات صلح در افغانستان تجدید نظر شود.

حامد کرزی همچنان گفت تا کنون به خاطر مذاکرات صلح آدرس دقیقی وجود ندارد، و افزود که پس از این باید مذاکرات صلح با دولت ها انجام شود، اما وی از دولت خاصی نام نبرد.

کرزی همچنان گفت عنقریب لویه جرگه را به خاطر تدوین ستراتیژی مذاکرات صلح دایر میکند.

XS
SM
MD
LG