لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو پس سال 2014 نیز در کنار افغانستان خواهد ایستاد.


روزنامۀ لوموند در یکی از شماره های اخیرش با اشاره به تلفات عساکر ناتو در افغانستان و نشست این پیمان در شهر "شیکاگو" در ماه می، مقاله یی را تحت عنوان" ناتو تعهد کرده است که پس از خروج سربازانش، افغانستان را تنها نه می گذارد" به چاپ رسانیده است.

در مطلب آمده است که هلری کلنتن، وزیر خارجۀ ایالات متحده در جریان دیدار از یک مرکز فرماندهی ناتو در ایالت ویرجینیا گفت که ناتو پس از خروج نیر هایش از افغانستان، این کشور را تنها نمی گذارد.

لوموند در ادامۀ مقاله با اشاره به اهمیت خروج نیرو های ناتو در ختم سال 2014، پس از 13 سال جنگ در افغانستان؛ اضافه کرده است که در نشست شیکاگو به تاریخ 20 و 21 ماه می، افغانستان در محراق مذاکرات جا خواهد داشت. روزنامه می افزاید که قاطعیت برای خروج در سال 2014 و به جا گذاشتن یک افغانستان با ثبات، با وقوع رویداد های ناگوار اخیر در آن کشور، جایش را به تردید و دو دلی داده است.

روزنامۀ لوموند در جایی دیگری با تکیه به سخنان وزیر خارجۀ ایالات متحده در مورد نشست ناتو در شیکاگو می نویسد که خ در آن نشست اعضای ناتو در مورد چگونگی شکل گیری روابط میان ناتو و افغانستان، پس از انتقال قدرت گفتگو خواهند کرد. وزیر خارجۀ ایالات متحده همچنان ابراز امیدواری کرده است تا قبل از برگزاری این نشست، مذاکرات روی یک سند ستراتیژیک میان واشنگتن و کابل به نتیجه یی برسد.

روزنامۀ لوموند در اخیر از قول خانم کلنتن نوشته است که پس از خروج نیرو ها از افغانستان، در صورتیکه آن کشور بخواهد، شمار محدودی از عساکر برای آموزش و کمک به نیرو های افغان باقی خواهند ماند واما در هرصورت ایالات متحده میل ندارد تا پایگاه نظامی همیشگی در افغانستان داشته باشد.

  • 16x9 Image

    حفیظ آصفی - واشنگتن

    حفیظ آصفی پس از فراغت از دیپارتمنت ژورنالیزم فاکولته ادبیات پوهنتون کابل در سال ۱۳۵۸تا کنون در رسانه های مختلف ملی و بین المللی به صفت نویسنده، ژورنالیست و منتقد هنری کار کرده است. آصفی از سال ۲۰۰۹ تا کنون در رادیو و تلویزیون آشنا صدای امریکا سرگرم کار است. 

XS
SM
MD
LG