لینک های دسترسی

Breaking News

دخیل نبودن پولیس ملی در کشته شدن سربازان امریکایی


وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که در رویداد های روز گذشته در ولایت هلمند که منجر به کشته شدن شش سرباز امریکایی شد، نیرو های پولیس ملی دست نداشته اند.

وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که در رویداد های روز گذشته در ولایت هلمند که منجر به کشته شدن شش سرباز امریکایی شد، نیرو های پولیس ملی دست نداشته اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان روز شنبه در تماس با رسانه ها گفت که شاید نیرو های پولیس محلی در این قضیه دخیل باشند، اما او دخالت پولیس ملی را در این موارد به شدت رد کرد.

مقام های ناتو گفته اند که روز جمعه در دو رویداد جداگانه، دو فرد افغان به شمول یک فرمانده پولیس افغان بر سربازان خارجی در ولسوالی های گرمسیر و سنگین ولایت هلمند آتش گشوده و شش سرباز امریکایی را از پا در آوردند.

در همین حال جنرال گونتر کتز، سخنگوی نیرو های آیساف در کابل گفت که چنین رویداد های پراگنده، مسیر پیشرفت را در افغانستان تغییر نخواهد داد.

کتز می گوید که این رویداد ها، به گونۀ واضح بازتاب دهندۀ اوضاع عمومی در افغانستان نیست. او اضافه کرد که حدود 500 هزار سرباز و پولیس افغان دوشا دوش هم برای کسب اعتماد و افزایش همکاری ها سرگرم کار اند تا در کنار هم برای آیندۀ بهتر کشورشان و محو شورشگری از افغانستان برزمند.

به گفتۀ سخنگوی آیساف عاملین هر دو رویداد دستگیر شده اند. اما قاری یوسف احمدی، یک سخنگوی طالبان گفته است که مهاجمین پس از حمله فرار کرده و به صفوف طالبان پیوسته اند.

حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان این رویداد ها را محکوم کرده و هیاتی را برای پیگرد آن توظیف کرده است.

از آغاز سال روان تا کنون حدود 34 سرباز ایتلاف در اثر گلوله باری سربازان افغان کشته شده اند.
XS
SM
MD
LG