لینک های دسترسی

Breaking News

اطمینان از توانایی ناتو به تامین بودجه حمایت از قوای افغان


سایمن گس، نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان در مصاحبه با چینل تلویزیونی ناتو در کابل جلسه سران کشورهای ناتو در شهر شیکاگوی ایالت متحده را مهم خوانده با اطمینان گفت که کشورهای شرکت کننده در جلسه شیکاگو وعده های تهیه وجوه کافی برای تمویل و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان بعد از سال 2014 را خواهند کرد.

سایمون گس گفت: "در مورد فراهم کردن وجوه 4.1 میلیارد دالری باید بگویم که بله. ما می توانیم این رقم را فراهم کنیم. درهفته های گذشته ما مشاهده کردیم که اعلام های بسیار مهم از سوی شماری از کشورها بشمول آلمان، استرالیا، انگلستان و دنمارک صورت گرفت. و این به ما اطمینان می دهد که فراهم کردن مبلغ 4.1 میلیارد دالر کار دشواری نیست. مزید برآن تهیه وجوه برای حمایت از قوتهای امنیتی افغان بعد از سال 2014 تنها کار ناتو نیست بلکه وظیفه جامعه جهانی، در مجموع، است."

سایمن گس، درمورد پیشرفت در بازگشایی راه اکمالاتی ناتو از راه زمینی پاکستان صحبت کرده افزود که آنها در موقعیت دشواری قرار نداشتند، اما تصریح کرد اگر راه اکمالاتی زمینی ناتو از پاکستان بازگشایی شود، کار خوب است زیرا گس بر این باور است برخی سهولتها درکارآنها به وجود می آورد درغیر آن آنها راههای اکمالاتی دیگری هم داشتند و دارند.

پاکستان مسیر عبور کاروان های تدارکاتی ناتو به افغانستان را بعد از آن مسدود کرد که حمله هوایی طیارات ناتو 24 سرباز پاکستانی را کشت.

XS
SM
MD
LG