لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو: اوکراین به تسلیحات بیشتر نیاز دارد، می‌تواند روسیه را شکست دهد 


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین و ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو
ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین و ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو

ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو امروز دوشنبه ۲۹ اپریل (۱۰ ثور) گفت که اوکراین هنوز هم می‌تواند در جنگ علیه روسیه پیروز شود و این کشور به تسلیحات بیشتر نیاز دارد.

روسیه در حالی در مدت ۲۴ساعت از تصرف دو قریه در اوکراین خبر داد که استولتنبرگ سرگرم دیدار از اوکراین بود.

استولتنبرگ در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین گفت: "اوکراین از ماه ها به اینسو با قلت تسلیحات مواجه است و مجبور شده است مهمات را به جیره مصرف کند... اما هنوز برای پیروزی اوکراین بسیار دیر نشده است."

او افزود که تاخیر چند ماهه در فراهم شدن کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین، عواقب جدی در میدان جنگ داشته است. اما این مقام ناتو اضافه کرد که حمایت بیشتر برای کیف درحالی در راه است که متحدین ناتو گزینه‌های بیشتر حمایوی را بررسی می‌کنند.

در جنگ با اردوی قدرتمند روسیه، اوکراین بر کمک‌های نظامی غرب متکی بوده است و زیلینسکی از متحدین ناتو خواسته تا کمک‌های شان را هر چه زودتر بفرستند تا خطوط مقدم جبهه در مقابل نیروهای روسی تقویت شود.

او گفت: "اردوی روسیه در حال حاضر تلاش دارد از وضعیت کنونی سود ببرد، در حالی که ما در انتظار دریافت تسلیحات از شرکای مان استیم. در کنار هم باید تهاجم روسیه را مختل سازیم."

با آنهم، رییس جمهور اوکراین بدون ارایه جزییات گفت که یک تعداد از تسلیحات به کیف رسیده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، هفته گذشته گفت که تسلیحات بدون تاخیر به اوکراین ارسال خواهد شد.

پیش از این، وزارت دفاع ایالات متحده از فراهم آوری میزایل‌های‌ بالستیک دوربرد نوع (ATACMS) به اوکراین خبر داده بود.

بر اساس معلومات پنتاگون برد این میزایل‌ها تا ۳۰۰ کیلومتر است، تقریباً دو برابر میزایل‌هایی که اکنون نیروهای اوکراینی در اختیار داشتند.

گروه

XS
SM
MD
LG