لینک های دسترسی

Breaking News

مککرستل: 'سرعت عملیات قندهار بطی تر خواهد بود'


مککرستل: 'سرعت عملیات قندهار بطی تر خواهد بود'
مککرستل: 'سرعت عملیات قندهار بطی تر خواهد بود'

مککرستل در آغاز جلسات دو روزۀ وزرای دفاع ناتو با خبرنگاران صحبت میکرد که قرار است در پهلوی سایر موضوعات، روی افغانستان متمرکز باشد.

قوماندان ناتو در افغانستان بروز پنجشنبه گفت تلاش ها بخاطر اخراج طالبان از قندهار نسبت به آنچه توقع میرفت، بطی تر است. طوریکه لیسا براینت، خبرنگار صدای امریکا از پاریس گزارش میدهد، این بیانات در حاشیۀ جلسۀ مهم سران ناتو در بروکسل ابراز شد.

جنرال ستنلی مککرستل اذعان داشت که تلاش ها غرض خروج شورشیان طالب از قندهار نسبت به آنچه قوای ائتلاف پیش بینی نموده بودند، بطی تر به پیش میرود.

ولی علاوه نمود "ارزیابی شخصی من این است که عملیات نسبت به آنچه ما تفاهم نموده و یا فکر کرده بودیم، مشکل تر خواهد بود. بناً، چندین ماه را در بر خواهد گرفت تا به اتمام برسد. ولی فکر نمیکنم این کار خوبی نباشد. فکر میکنم نسبت به اینکه زودتر ختم شود، موثرتر ختم شدن آن بهتر است."

مککرستل در آغاز جلسات دو روزۀ وزرای دفاع ناتو با خبرنگاران صحبت میکرد که قرار است در پهلوی سایر موضوعات، روی افغانستان متمرکز باشد. از روز دوشنبه بدین طرف در حدود 20 سرباز ناتو در افغانستان هلاک شده است.

بعد از تقریباً نُه سال درگیری با طالبان، خشم مردم نیز در اروپا و ایالات متحده ازین جنگ در حال افزایش میباشد.

رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده حین سخنرانی طی هفتۀ گذشته در لندن گفت واشنگتن اعزام قوای کمکی را غرض حمایت از عساکر برتانوی تحت غور قرار میدهد که در ولایت هلمند مبارزه میکنند.

مککرستل گفت او انتظار دارد که ممکن خشونت ها در آیندۀ نزدیک رو به افزایش بنهد. او گفت که "روز های دشواری در پیش رو داریم. خشونت افزایش یافته، و فکر میکنم ازدیاد آن ادامه خواهد یافت، خصوصاً در ماه های تابستان. مهم است تا نفوذ طالبان را در حالی برگردانیم که در نظر داریم به مسیر وضع بهبود یافتۀ امنیتی در آینده حرکت نمایم."

XS
SM
MD
LG