لینک های دسترسی

Breaking News

بازگشایی راه اکمالاتی ناتو به روز چهارشنبه


حرکت لاری های اکمالاتی ناتو از خاک پاکستان
حرکت لاری های اکمالاتی ناتو از خاک پاکستان

لاری های حامل مواد اکمالاتی ناتو حرکت خود را به سوی افغانستان آغاز کردند.

بعد از آنکه مقامات پاکستان روز سه شنبه، روی بازگشایی راه اکمالاتی توافق کردند، طالبان تعهد کردند تا حملات خود علیه کاروان های ناتو را ادامه خواهند داد.

یک مقام گمرک پاکستان که از اظهار نامش خود داری کرد به آژانس خبری اسوشیتدپرس گفت که به آنان امر شده تا ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محل، به لاری های اکمالاتی ناتو اجازه دهند تا از سرحد پاکستان به جانب افغانستان عبور کنند.

هلری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده روز سه شنبه گفت که او با همتای پاکستانی خود صحبت کرده و هر دو اشتباهاتی را که منجر به کشته شدن 24 عسکر پاکستانی شده است، تایید کرده اند.

مقامات پاکستانی بعد از مسدود شدن راه اکمالاتی پاکستان به روی ناتو، خواهان معذرت خواهی ایالات متحده از آن کشور شده بود. اما تا روز سه شنبه مقامات ایالات متحده عمیق ترین مراتب تاسف و تسلیت خود را ارایه داشته است.

کابینۀ پاکستان روز چهارشنبه تدویر جلسه داده و تصمیم روز سه شنبه کمیتۀ دفاعی آنکشور را تایید کردند. اسلام آقباد می گوید این کشور امیدوار است تا بازگشایی راه اکمالاتی، روند انتقال مسئولیت های امنیتی در افغانستان را تسهیل بخشد.

قبلاً پاکستان در بدل هر لاری مبلغ 5000 دالر خاک پولی را تقاضا کرده بود که اکنون آن مبلغ به 250 دالر کاهش یافته است. در ضمن ایالات متحده در ارایۀ پروژه های اعماری و ساختمانی سرک ها نیز وعده سپرده اما مقامات رقم مشخصی را بیان نکرده اند.

XS
SM
MD
LG