لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات رهبران افغانستان، پاکستان، تاجکستان با رهبر روسیه


ملاقات رهبران افغانستان، پاکستان، تاجکستان با رهبر روسیه
ملاقات رهبران افغانستان، پاکستان، تاجکستان با رهبر روسیه

رهبران کشورهای افغانستان، روسیه، تاجکستان و پاکستان به خاطر بحث روی اوضاع امنیتی افغانستان، و دریافت راه های مبارزه با خطرات دهشت افگنی و مواد مخدر در منطقه، گرد هم جمع خواهند شد.

دیمیتری میدویدیف، رئیس جمهور روسیه، از حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان، و امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجکستان، را در تفریحگاه سوچی بحر سیاه میزبانی میکند.

یک مشاور ریاست جمهوری روسیه گفت قرار است چهار رهبر روی مسائل، چون تقویۀ روابط تجارتی و اقتصادی در بخشهای انرژی و حمل و نقل، و همچنان گسترش روند سرمایه گذاری در کشورهای یادشده نیز صحبت کنند.

انتظار میرود که روسیه در این نشست پیشنهاد اجرای کمک های امدادی را به پاکستان سیلاب زده اعلام کند.

روسیه تا کنون یک طیارۀ حامل کمکهای اولیه را به آسیب دیده گان سیلاب ها در پاکستان فرستاده است.

پیش از این روسیه اعلام کرده است که آنکشور به افغانستان سرباز نخواهد فرست. هر چند احتمال آن میرود که روسیه هلیکوپترهای که برای حمل و نقل از آن استفاده میشود را به حکومت افغانستان عرضه کند.

از سوی دیگر در داخل افغانستان، صدها مظاهره کننده با بسته نمودن یک جادۀ عمومی در ولایت ننگرهار، به روز چهارشنبه نیروهای ناتو را مسئول کشته شدن دو غیر نظامی میگفتند.

مقامات ولایت ننگرهار میگویند که نیروهای ائتلاف در جریان یک حملۀ سه شنبه شب دو غیر نظامی را کشته اند که پدر و پسر بودند.

در همین حال ناتو مدعی است که در جریان یک عملیات آنان دو شورشی را کشته اند و چندین تن دیگر شان را دستگیر نمودند، و در این عملیات به غیر نظامیان آسیبی نرسیده است.

ناتو گفته است که این عملیات به دنبال تعقیب یک شورشی طالب انجام شده است که حد اقل در دو حملۀ انفجاری دست داشت.

در عین حال ناتو از کشته شدن 10 شورشی طالب در جریان یک عملیات دیگر در قندهار خبر داده است. در این عملیات یک انبار بزرگ سلاح از بین رفته است.

هلمند نیز شاهد یک عملیات ناتو بوده است که در آن 27 تن از یک زندان موقتی شورشیان آزاد، و در نتیجه 13 شورشی کشته شده اند. ناتو گفته است که 27 مرد به گونۀ غیر قانونی از سوی طالبان زندانی شده بودند. زندانیان برای درمان به یک پایگاه نظامی ناتو منتقل شده اند.

XS
SM
MD
LG