لینک های دسترسی

Breaking News

سفر سرمنشی ناتو و لوی درستیز پاکستان به کابل


سرمنشی عمومی ناتو
سرمنشی عمومی ناتو

وزارت دفاع افغانستان میگوید، جینز ستالتینبرگ، سرمنشی سازمان ناتو پس از رسیدن به کابل از یک مرکز آموزشی اردوی ملی دیدار کرد و قرار است با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز ملاقات کند.

دفتر رسانه های ناتو در افغانستان می گوید قرار است سر منشی ناتو در مدت اقامت اش در کابل با عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت، مسولین وزارت دفاع و همچنان با قوماندان عمومی نیروهای ناتو و نماینده ملکی ناتو در افغانستان دیدار کند.

دفتر رسانه های ناتو گفت سر منشی ناتو در جریان سفر دو روزه اش به کابل همچنان به هدف قدردانی از ماموریت سیزده سال نیروهای ایساف قرار است با این نیروها نیز مدتی را سپری کند.

همچنان قرار است ستالتینبرگ در مراسمی برای قدردانی از تلفات عساکر نیروهای بین المللی که در افغانستان جان های شان را از دست داده اند نیز شرکت کند.

این نخستین سفر جینز ستالتنبرگ به کابل پس از تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان است.

رئیس جمهور افغانستان در دومین روز کاری خود قرارداد امنیتی با واشنگتن و ناتو را امضا کرد.

این سفر سر منشی ناتو در حالی به افغانستان انجام می شود که قرار است تا پایان سال جاری، ماموریت محاربه وی نیروهای ناتو در افغانستان خاتمه یابد.

اما به اساس قرارداد امنیتی که با ناتو امضا شد، حدود دوازده هزار نیروی ناتو پس از سال ۲۰۱۴ در افغانستان باقی خواهند ماند که مسولیت آموزش و مشوره دهی به نیروهای امنیتی افغان را بدوش خواهند داشت.

از سوی دیگر امروز جنرال راحیل شریف لوی درستیز قوت های مسلح پاکستان به کابل سفر کرد.

آقای شریف تا کنون با مقامات وزارت دفاع افغانستان روی مسایل مشترک امنیتی بین دو کشور گفتگو کرده است.

دفتر روابط عامه اردوی پاکستان در یک اعلامیه سفر جنرال شریف را تایید کرده و گفته است که آقای شریف با مقامات افغان دیدار خواهند کرد.

وزارت دفاع افغانستان نیز سفر جنرال شریف به کابل را تایید کرده و گفته است، در نظر است که جنرال شریف با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت نیز ملاقات کند.

XS
SM
MD
LG