لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو هلاکت عساکر ایتلاف توسط قوای افغان را تحت تحقیق قرار میدهد


ناتو هلاکت عساکر ایتلاف توسط قوای افغان را تحت تحقیق قرار میدهد
ناتو هلاکت عساکر ایتلاف توسط قوای افغان را تحت تحقیق قرار میدهد

ناتو میگوید مساله یی را که آیا عساکر اردوی ملی افغانستان چندین تن از عساکر قوای ایتلاف را در افغانستان کشته اند و یا نه، تحت تحقیق قرار میدهد.

ناتو میگوید به همراهی حکومت افغانستان، در مورد کشته شدن عساکر ایتلاف که به روز جمعه در یک پایگاه نظامی در ولسوالی سنگین ولایت هلمند صورت گرفت، تحقیقاتی را به راه میاندازد.

طالبان میگویند یک تن از عساکر افغان حد اقل بر دو عسکر ایتلاف گلوله باری نموده و خودش به جمع شورشیان پیوست.

قوای ناتو با عساکر افغان پایگاه های مشترکی دارند، و این کار قوای ایتلاف را در برابر حملات نفوذی آسیب پذیر میسازد.

در یک خبر دیگر، هوزه لویس رود دریگس زاپاتیرو صدر اعظم هسپانیه امروز با حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان در کابل ملاقات نموده و تعهد نمود که کشورش در تامین امنیت در افغانستان و بازسازی این کشور همکاری خود را ادامه میدهد.

صدر اعظم هسپانیه با حامد کرزی در مورد کنفرانس ناتو که در لیسبین برگذار میگردد نیز صحبت نموده و اظهار آماده گی همه جانبه یی را کرد.

همچنان حامد کرزی فعالیت هسپانیه را در ولایت بادغیس موثر توصیف نموده گفت، همکاری های این کشور در تجهیز اردو و پولیس افغانستان تاثیر خوبی بر امنیت افغانستان دارد.

صدر اعظم هسپانیه طی بازدید از غرب افغانستان به قوای هسپانوی در قلعه نو گفت، تا زمانیکه افغان ها امور امنیتی را خود به دوش نگرفته اند، هسپانیه در ماموریت خود در افغانستان متعهد باقی میماند.

هسپاینه ۱۵۵۵ عسکر در افغانستان دارد. این کشور تا کنون ۳۰ تن از عساکر خود را در افغانستان از دست داده است.

براک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده میخواهد قوای امریکایی را از افغانستان در ماه جولای سال آینده خارج نماید، ولی این کار به آمادگی قوای افغان و موضوعات دیگر وابستگی دارد.

در یک تحول دیگر، در ماه جولای یک عسکر افغان دو قرار دادی امریکایی را در داخل یک پایگاه در شمال افغانستان هلاک ساخت. یک هفته بعد، یک عسکر دیگر افغان سه عسکر برتانوی را هلاک نمود.

در سال ۲۰۰۹ یک پولیس افغان ۵ عسکر برتانیه را کشت.

XS
SM
MD
LG