لینک های دسترسی

Breaking News

تعهد ایالات متحده به حمایت از افغانها بعد از سال 2014


تعهد ایالات متحده به حمایت از افغانها بعد از سال 2014
تعهد ایالات متحده به حمایت از افغانها بعد از سال 2014

براک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده، بعد ازمواصلتش به پرتگال برای شرکت در جلسه رهبران ناتو به روز جمعه متعهد شد که بعد ازختم ماموریت حربی ناتو در سال 2014 ، از افغانستان حمایت خواهد کرد.

آقای اوباما، هلری کلنتن، وزیرخارجه ایالات متحده وجنرال دیوید پترییس، قوماندان ارشد ناتو ، حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان و سایر رهبران جهان درحال مواصلت به پرتگال هستند تا درجلسه دو روزه ناتو شرکت کنند.

جنگ درافغانستان احتمالا در جلسه اعضای نظامی 28 کشور ناتو در صدر موضوعات بحث باشد که 130 هزار عسکر حربی درافغانستان دارند.

آقای اوباما متوقع است یک جدول زمانی خروج چهار سالۀ عساکر ناتو را طرح نماید. این طرح قرار است سال آینده آغاز شود و به تدریج اداره امنیت را به قوای امنیتی افغان واگذار نماید.

طی جلسه دو روزه ناتو، توقع میرود رهبران ناتو یک مفهوم تازه ستراتژیک برای ایتلاف به شمول دفاع قوی تر علیه جنگ انترنتی دهشت افگنی و علیه راکت های دور بُرد را آشکار سازند.

آیفو دالدار، سفیر ایالات متحده اوایل هفته جاری گفت 28 عضو ایتلاف مفهوم ستراتیژیک موجود خود را از سال 1999 برای تهدیدات قرن 21 ، نو خواهند ساخت. او گفت: " تقویت دفاع انترنتی و استقبال از استقرار دفاع راکتی برای حفاظت از قلمرو اروپا و نفوس آن علیه تهدید فزاینده ، راکت های دوربُرد را شامل است."

آقای اوباما روز پنجشنبه گفت تصویب پیمان جدید موسوم به " ستارت" قبل ازختم سال جاری یک ضرورت امنیت ملی است.

اوباما گفت " مخاطرات برای امنیت ملی امریکا واضح است، و آنها بسیار زیاد است. پیمان ستارت جدید مسئوول کاهش شمار سلاح ذروی و پرتاب کننده های آن است که ایالات متحده و روسیه آن را درحالی مستقر می کنند که بازدارنده ذروی امریکا کاملا محفوظ می ماند."

اندرس فوه رسموسن، منشی عمومی ناتو جلسه دو روزه را یکی از مهمترین جلسات درتاریخ آن ایتلاف نامید. او گفت پیامد اصلی یک ایتلاف موثرتر، دخیل تر و کارآمدتر خواهد بود که قابلیت برخورد با نگرانی هایی را دارد که ازآخرین ماموریت اصلاح شده ناتو در 11 سال قبل تغییر نموده است.

XS
SM
MD
LG