لینک های دسترسی

Breaking News

امنیت ملی: پاکستان مسوول حمله بر پارلمان افغانستان است


در حمله بر پارلمان افغانستان هفت مهاجم طالب شرکت داشت
در حمله بر پارلمان افغانستان هفت مهاجم طالب شرکت داشت

ریاست امنیت ملی افغانستان گفته است که حمله بر ساختمان پارلمان افغانستان در منطقۀ بورد شهر پشاور پاکستان طرح ریزی شده بود.

عبدالحسیب صدیقی سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان به صدای امریکا گفت که مولوی شیرین، مسوول نظامی شبکۀ حقانی، به دستور یک افسر سازمان استخبارات نظامی پاکستان به نام بلال که مسوول مناطق قبایلی پاکستان است، این حمله را طراحی کرده است.

وزارت خارجۀ پاکستان این موضوع را رد کرده و گفته است که اسلام آباد خواستار خوبی افغانستان بوده و دشمن افغانستان را دشمن پاکستان خوانده است.

قاضی خلیل الله سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان گفته است که چنین اتهاماتی در گذشته نیز بر پاکستان وارد شده بود. او افزود که پاکستان به داشتن روابط خوب با افغانستان متعهد است و اجازه نخواهد داد که از خاک آن کشور بر ضد افغانستان استفاده شود.

آقای صدیقی گفت که از آغاز سال جدید خورشیدی تا کنون شبکه حقانی سه بار طرح حمله به پارلمان افغانستان را طراحی کرده است که دو حملۀ قبلی از سوی کارمندان ریاست امنیت ملی افغانستان دفع شده بود.

سخنگوی ریاست امنیت ملی افزود که آن اداره به تاریخ ۲۴ ثور پس از آگاهی از جزئیات پلان حمله به پارلمان، وزارت های دفاع و داخله و نیز قطعۀ امنیتی محافظت پارلمان را مطلع ساخته بود. او افزود که به دلیل آگاهی قبلی، نیروهای امنیتی افغان توانستند حملۀ روز دوشنبه را به پارلمان با کمترین تلفات مهار کنند.

ریاست امنیت ملی افغانستان گفته است که برای انجام حمله بر پارلمان افغانستان هفت و نیم میلیون کلدار پاکستانی اختصاص یافته بود و نیز اسناد بسیار مهم به شمول نقشه های مسلکی و کود های ساختمانی مقر پارلمان در اختیار حمله کنندگان قرار داده شده بود.

در حمله بر مقر پارلمان افغانستان هفت مهاجم طالب شرکت داشت. این حمله که کمتر از یک و نیم ساعت طول کشید با کشته شدن نه نفر به شمول هفت و مهاجم و دو غیرنظامی افغان و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر عمدتاً غیرنظامیان پایان یافت.

XS
SM
MD
LG