لینک های دسترسی

Breaking News

انتقال اجساد قربانیان و ارزیابی جبعه سیاه طیارۀ مالزیایی


طیاره های نظامی هالند امروز پنجشنبه دومین دور انتقال اجساد قربانیان واقعۀ سقوط طیارۀ مالزیایی در شرق اوکراین را حالی آغاز کردند که حکومت مالزیا نوار های ثبت صدای کابین پیلوت و سایر اطلاعات مربوط پروازشماره هفدۀ خطوط هوایی مالزیایی را که در جعبه های موسوم به بلک باکس محفوظ می باشند، بدست آورده است.

از بررسی جبعه سیاه آنچه که در جریان پروازشماره ١٧ خطوط هوایی مالزیایی در کابین پیلوت طیاره صورت گرفته، هویدا خواهد شد.

کارولین پرسوتی از صدای امریکا گزارش میدهد که ممکن است جعبه های سیاه اطلاعات مربوط به دقایق اخر از پرواز را در خود حفظ کرده باشد.

چهل جسد از پرواز شماره هفده یکی پس از دیگری به یک پایگاه نظامی هالندی به منظور شناسایی اجساد انتقال داده شد. هزاران نفر تماشا میکند. این یاد آوری کسانیست که حیات خود را از دست داده اند و تحقیق کنندگان نظر عمیق تر بر دلایل سقوط طیاره دارند.

جدایی طلبان طرفدار روسیه در اوکراین دراین هفته جعبه سیاه را تحویل دادند که در حقیقت به رنگ نارنجی است. هفده عدد جعبه سیاه پرواز از محل نا امن سقوط آن برای یک مدت ناپدید شده بود . اکنون برخی از کارشناسان امور در مورد قابلیت اطمینان از اطلاعات موجود درین جعبه ها سخن میگویند.

مقامات در ادارۀ تحقیقات حوادث هوایی برتانیه نیز محتویات جعبه سیاه را تحت غور قرار میدهند. به صدای امریکا گفته شده که نمایندگان انجمن حفاظت حمل و نقل ملی امریکا و بوئینک درین قسمت همکاری میکنند.

جعبه های سیاه، مانند تصاویر ویدیویی ان تی اس بی ( بیوروی حفاظت از ترانسپورت بین المللی ) ، شامل صدای کابین طیاره و صدای ضبظ شده ای معلومات درمورد پرواز است. آن جعبه ها وضعیت طیاره و وضع بخشی را که درآن پیلوت قرار دارد ارائه میکند.

صدای داخل کابین که پیلوت در آن قرار میداشته باشد در پرواز MH17 از دقایق اخیر بوده اند. صدای پیلوت و سر صدای اطراف او را نیز ثبت کرده است مانند باز شدن دروازه ، فشاردادن دکمه ها و یا سر و صدای خارج از طیاره.

جیم هال رئیس سابق ان تی اس بی میگوید " امضا، درست مثل امضای شما، برای هر یک از مواد منفجره، منحصر به فرد و متمایز است و آن صدا به شما بازگو میکند که چه نوع انفجار رخ داده است. و این که آیا آن انفجار نتیجه ی منفجر شدن یک بمب، راکت و یا یک نوع درهم پاشیدن پرواز بوده است."

سقوط بوئینگ 777 پرواز شماره هفده مالیزیایی یک هفته پیش باعث کشته شدن ٢٩٨ تن از سر نشینان آن شد که بسیاری از آنها شهروندان هالندی بودند.

این پرواز در اوکراین و در منطقه ایکه تحت کنترول جدایی طلبان طرفدار روسیه میباشد سقطو کرد.

ایالات متحده می گویند این طیاره احتمالا توسط یک راکت و به احتمال زیاد به طور تصادفی سقوط داده شده است.

تونی ابوت، صدراعظم آسترالیا اعلام کرد که افسران پولیس را برای تحقیق روی آن اعزام خواهد کرد و گفت : وزرای خارجه استرالیا و هالند در حال سفر به کییف به دنبال یک توافق برای استقرار یک نیروی امنیتی بین المللی میباشند.

ابوت می گوید " ما آماده برای استقرار پولیس استرالیا در اوکراین برای کمک به حفاظت ساحه به عنوان بخشی از یک تیم بین المللی تحت نظارت سازمان ملل متحد هستیم."

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه آسترلیا گفت که او در سفر با همتای هالندی خود فرانس تیمرمانس به کیف به دنبال یک تفاهم با دولت اوکراین است که اجازه دهد تا پولیس بین المللی برای ایمن سازی محل سقوط در آنجا مستقر گردد.

دریک انکشاف تازه آسترالیا ٥٠ پولیس خود را قبل از استقرار آنها در اوکراین به لندن فرستاده است .

همچنان در اخرین دقایق امروز پنجشنبه، دو طیاره دیگر از اوکراین به قصد هالند برای انتقال قربانیان بیشتر از اثر سقوط طیاره مربوط خطوط هوایی مالیزیا حرکت نمود.

ایالات متحده آمریکا گفته بود که احتمالا جت مسافر بری از سوی جدایی طلبان طرفدار روسیه توسط راکت SA-11 زمین به هوا شلیک شده اما اناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه در اوایل امروز پنجشنبه خواست تا این ادعا با اطلاعات فنی و تصویر های ماهواره ایی ثابت گردد.

XS
SM
MD
LG