لینک های دسترسی

Breaking News

سرحدات نیمروز در مقابل قاچاق مواد مخدر با کشور های همسایه "باز است"


سرحدات نیمروز در مقابل قاچاق مواد مخدر با کشور های همسایه "باز است"
سرحدات نیمروز در مقابل قاچاق مواد مخدر با کشور های همسایه "باز است"

مسوولین امنیتی ولایت نیمروز میگویند، سرحدات آن ولایت در مقابل ترافیک مواد مخدر با کشور های، ایران و پاکستان، باز میباشد.

پولیس ملی در ولایات زابل و نیمروز طی هفته گذشته ۵۰۴ کیلو گرام مواد مخدر نوع کریستال و تاریک را در نتیجه فعالیت های امنیتی و تلاشی کشف و ضبط نموده اند.

پولیس ملی ۶ عراده موتر و یازده تن از قاچاقبران را در ولایت نیمروز و ولایت زابل گرفتار نموده است.

به قول مسوولین امنیتی، دو تن از پولیسان به اتهام سوء استفاده از صلاحیت خود که از قاچاقبران رشوه گرفته بودند؛ نیز باز داشت و به قانون سپرده شده اند.

دگروال غلام جیلانی خان فراهی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت زابل هفته گذشته در مورد فعالیت های پولیس به رادیو آشنا گفت:

"پولیس ولایت زابل در سه مورد ۳۳۸ کیلو گرام مواد مخدر نوع تاریک و ۲۰۷ میل سلاح که شامل تفنگچه های روسی و کلاشینکوف میباشند، همرا با دو عراده موتر را ضبط و دو تن از قاچاقبران را دستگیر نموده اند."

دگروال جیلانی میگوید، فعلا فیصدی زیادی پولیس تربیه، و آموزش مسلکی دیده اند. آنها میتوانند که به آسانی به ضد قاچاقبران مواد مخدر به کامیابی مبارزه نمایند. ولی او میگوید، "بدون شک ولایت نیمروز به دلیل موقعیت اش در سر راه ترافیک و قاچاق مواد مخدر قرار دارد."

به گفته قوماندان امنیه ولایت نیمروز از ساحات جنوبی آن ولایت که با کشور ایران و پاکستان سرحد مشترک دارد، روزانه چندین کاروان و محموله های بزرگ مواد مخدر به خارج از کشور قاچاق میگردد.

قوماندان امنیه ولایت نیمروز، ۱۸۰ کیلو متر سرحد باز با کشور پاکستان و ۹۰ کیلو متر سرحد باز با کشور ایران دارد که از آن طریق مواد مخدر قاچاق میگردد.

ولایت نیمروز به مصابه راه عمده ترافیک و قاچاق مواد مخدر محسوب میشود. مسوولین آن ولایت از دولت مرکزی میخواهند که سرحدات باز آن ولایت را تحت پوشش امنیتی قرار بدهد.

در ولایت نیمروز در حال حاضر فقط نیرو های محدود پولیس برای تامین امنیت و نظم عامه و مبارزه با دهشت فگنی و قاچاق مواد مخدر تلاش مینمایند.

تا هنوز به آن ولایت سرحدی نیرو های اردوی ملی و آیساف توسعه نیافته اند.

XS
SM
MD
LG