لینک های دسترسی

Breaking News

نتنیاهو: ایران قصد دارد اسرائیل را نابود کند


نتنیاهو روز سه شنبه به مجلسین کنگره خطابه ایراد می کند
نتنیاهو روز سه شنبه به مجلسین کنگره خطابه ایراد می کند

صدراعظم اسرائیل جمهوری اسلامی ایران را به صدور دهشت افگنی در جهان متهم کرد.

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل روز دوشنبه در دومین روز کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی امریکا و اسرائیل، آیپک، سخنرانی کرد.

نتنیاهو سخنرانی اش را با این جملات آغاز کرد که روابط امریکا و اسرائیل قوی تر از گذشته است.

او در مورد سخنرانی جنجال برانگیز خود که روز سه شنبه قرار است در کنگره امریکا صورت بگیرد، گفت آن سخنرانی برای بی احترامی به باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا نیست. نتانیاهو گفت از باراک اوباما به خاطر حمایت هایش از اسرائیل متشکر است.

او گفت من فردا در کنگره سخنرانی خواهم کرد، سخنرانی که هنوز انجام نشده در موردش قلم فرسایی زیادی شده است.

نتنیاهو گفت هدفش از سخنرانی در کنگره این نیست که اسرائیل وارد مسائل حزبی در امریکا شود، بلکه هدفش از سخنرانی ایران است که به گفته او، مهمترین حامی تروریسم در جهان است. او گفت روسای حزب های دموکرات و جمهوریخواه همیشه با هم در حمایت از اسرائیل همکاری کرده اند. نتانیاهو اسرائیل را موضوعی فرا جناحی خواند.

بنیامین نتنیاهو، با نشان دادن نقشه ای از آنچه فعالیت های تروریستی ایران در جهان خواند، گفت ایران این اقدامات را بدون سلاح اتمی انجام داده است، تصور کنید ایران اتمی چه کارهایی می تواند انجام دهد. او گفت به عنوان صدراعظم اسرائیل وظیفه دارد تا زمانی که فرصت وجود دارد، در این مورد صحبت کند.

نتنیاهو گفت می خواهد در مورد رژیم ایران صحبت کند که به گفته او، قصد نابودی اسرائیل را دارد و به جهان تروریسم صادر می کند و در حال توسعه توانایی تولید سلاح اتمی است، توانایی تولید سلاح های بسیار.

نتنیاهو گفت "من به عنوان صدراعظم اسرائیل وظیفه دارم این خطرها را توضیح بدهم".

مقام های جمهوری اسلامی اما بارها انتقادات شدید مقام های اسرائیلی را رد کرده اند و اسرائیل را به بی ثباتی در منطقه، متهم کرده اند.

منطقه ناامن

صدراعظم اسرائیل گفته است که کشورش و امریکا موافق این هستند که ایران سلاح اتمی نداشته باشد، اما در مورد چگونگی ممانعت ایران از دستیابی به سلاح اتمی اختلاف دارند.

نتنیاهو گفت من در مورد کشور ایران که در حال هضم کشور پشت کشور در خاورمیانه است صحبت خواهم کرد.

نتنیاهو گفت امریکا در یکی از امن ترین مناطق جهان است، اما اسرائیل در خطرناک ترین منطقه جهان است. او گفت اسرائیل نگران بقای خود است. صدراعظم اسرائیل گفت هیچ روزی وجود ندارد که به بقای کشور خود فکر نکند.

او گفت در حالی که مسیحیان در خاورمیانه سر بریده می شوند به جمعیت مسیحیان در اسرائیل افزوده می شود.

نتنیاهو گفت به رغم اختلافاتی که گاهگاهی وجود داشته، دوستی امریکا و اسرائیل قوی تر از قبل شده است و در آینده هم قوی تر خواهد شد چرا که ارزش هایی که امریکا و اسرائیل به آن متعتقدند، قوی تر از اختلافات است.

نتنیاهو گفت اختلافات در خانواده ناخوشایند است، اما ما (اسرائیل و امریکا) همیشه یک خانواده هستیم.

سوزان رایس

یکی دیگر از سخنرانان آیپک، سوزان رایس، مشاور ارشد باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا در امور امنیت ملی است.

خانم رایس در حالی از جانب دولت باراک اوباما در کنفرانس آیپک حضور می یابد که هفته گذشته در سخنانی، به شدت از تصمیم آقای نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره امریکا انتقاد کرده بود و گفته بود اقدامات صدراعظم اسرائیل مخرب است.

سوزان رایس در مصاحبه با چارلی رز، مجری یک شبکه تلویزیونی امریکایی گفته بود نه تنها تصمیم نتنیاهو برای سخنرانی در کنگره باعث تأسف است، بلکه این امر به بافت روابط دو کشور امریکا و اسرائیل نیز آسیب می رساند.

پیش از خانم رایس، سمانتا پاور سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد در نشست روز دوشنبه آیپک به ایراد سخنرانی پرداخت.

صدراعظم اسرائیل، به دعوت جان بینر، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا، قرار است این هفته در کنگره امریکا در مورد برنامه اتمی ایران سخنرانی کند.

دولت باراک اوباما گفته است این دعوت بدون هماهنگی با قصر سفید صورت گرفته و خلاف تشریفات رایج دیلپماتیک است. اما آقای نتنیاهو بر انجام این سخنرانی تاکید کرده است.

حس روحانی، رئیس جمهور ایران می گوید کشوراش در پی ساخت سلاح هسته ای نیست
حس روحانی، رئیس جمهور ایران می گوید کشوراش در پی ساخت سلاح هسته ای نیست

.

XS
SM
MD
LG