لینک های دسترسی

Breaking News

گزارش دهی قومندان تازه جنگ افغانستان به مقامات ناتو


جنرال دیوید پترییس قومندان تازۀ نیروهای نظامی ایالات متحده امریکا و ناتو در افغانستان ، پلان های کاری خود را به مقامات هم پیمان ناتو در بروکسل گزارش داد.

او با درحالی که خواهان پیشرفت در جنگ افغانستان شد، همچنان از مقابله از جنگی سخت در افغانستان هشدار داد.

جنرال دیوید پترییس به روز پنج شنبه، در کنار ملاقاتش با اندرس فو راسموسن، سر منشی ناتو، با سفیران کشورهای عضو ناتو نیز صحبت کرد.

او در جریان سخنرانی واضح ساخت که ماموریت ناتو در افغانستان هیچ گونه تغییری نخواهد کرد، او گفت در راستای به میان آمدن کاهش در تلفات غیرنظامیان در افغانستان آخرین تلاشهای انسانی اش را انجام خواهد داد.

جنرال دیوید پترییس در دیدار با منشی عمومی ناتو، حمایت وی را نیز به دست آورد.

ملاقات جنرال دیوید پترییس با مقامات ناتو، درست یک روز پس از انتخابش از سوی سنای ایالات متحده امریکا به حیث قوماندان عمومی جنگ درافغانستان انجام شد.

جنرال دیوید پترییس با کسب رای اعتماد تمام اعضای سنای ایالات متحده امریکا روز گذشته جایگزین جنرال مک کرستال، قومندان عمومی نیروهای نظامی در جنگ افغانستان شد.

ریس جمهور اوباما گفته است که عملکرد سریع سنای ایالات متحده امریکا و تجربۀ بی نظیر جنرال دیوید پترییس، تضمینی است برای موفقیت ستراتیِژی ایالات متحده امریکا در مبارزه با طالبان و همچنان موفقیتی در بلند بردن ظرفیت افغانها است.

جنرال دیوید پترییس که قبلاً قوماندان قوماندانی مرکزی ایالات متحده امریکا بود، در تغییر مسیر جنگ عراق با طرح ستراتیژی مبارزه با دهشت افگنی، نام پر افتخاری به خود نسبت داده است.

XS
SM
MD
LG