لینک های دسترسی

Breaking News

درمان حملات قلبی ساده‌تر می‌شود


بندش شریان‌های قلبی و مشکلات ناشی از آن همه ساله سبب مرگ ۳۷۰ هزار نفر در امریکا می‌شود.
بندش شریان‌های قلبی و مشکلات ناشی از آن همه ساله سبب مرگ ۳۷۰ هزار نفر در امریکا می‌شود.

وسیلۀ جدید طبی که برای باز کردن رگ‌های بدن کار گرفته می‌شود و به آهستگی در جریان سه سال خود به خود حل می شود، می‌تواند اکنون نگرانی‌های ناشی از کاربرد فنرهای فلزی مروج امروزی برای بازکردن رگ‌ها را مرفوع سازد.

ادارۀ مواد خوراکی و دوایی ایالات متحده روز سه شنبه جواز استفاده از این وسیلۀ جدید (ابزرب) را برای بیماران مبتلا به بندش رگ‌های قلب صادر کرد. شرکت دواسازی و وسایل طبی ابوت این وسیلۀ کوچک اما حیاتی را تولید کرده است.

بندش شریان‌های قلبی و مشکلات ناشی از آن، همه ساله سبب مرگ حدود ۳۷۰ هزار نفر در ایالات متحده می‌شود. دانشمندان اختراع جدید شرکت ابوت را گام مهم برای یافتن روش بهتر جلوگیری یا کم از کم کاهش رقم مرگ و میر ناشی از بندش رگ‌ها می خوانند.

داکتر جورج وتروویچ، استاد دانشگاه ویرجینیا این تکنالوژی را از رهگذر تیوری بهتر دانسته اما می‌گوید که ثبوت موثریت آن سال‌ها را در برخواهد گرفت.

ابزرب که نام آن جذب معنا می دهد، از قبل در اروپا و آسیا برای رفع بندش شریان‌های قلبی به فروش رسیده است. این وسیله حل شونده، برای یکسال در جدار رگ محکم بوده و سپس در جریان دو سال رفته رفته از هم می پاشد.

استفاده از فنرهای بازکنندۀ فلزی رگ‌ها در سال‌های ۲۰۰۰ برای درمان کسانیکه به خاطر لخته شدن خون در شریان‌های قلبی، دچار حملات قلبی می‌شوند رایج شد.

با آنکه به خاطر نگرانی‌های ایمنی و سختگیری پرداخت هزینۀ این وسیله از سوی شرکت‌های بیمه، کاربرد آن در امریکا اندکی کاهش یافته است، هنوز هم سالانه این وسیله در قلب ده‌ها هزار بیمار در امریکا نصب می‌شود.

وسیلۀ جدید از نظر هزینه هیچ تفاوتی با فنرهای فلزی بازکنندۀ رگ‌ها ندارد. در حال حاضر نصب وسیله برای بازکردن رگ‌ قلب در ایالات متحده حدود ۳۰ هزار دالر هزینه بر می‌دارد که شامل قیمت آله، فیس کارمندان طبی و هزینۀ سایر وسایل و خدمات کلینیکی می شود.

منبع: خبرگزاری اسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG