لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ و سندرز در انتخابات مقدماتی نیوهمشر پیروز شدند


نتایج انتخابات مقدماتی نیوهمشر شبیه نتایج نظر سنجی های اخیر عامه بود.
نتایج انتخابات مقدماتی نیوهمشر شبیه نتایج نظر سنجی های اخیر عامه بود.

برنی سندرز کاندید حزب دموکرات و دونالد ترمپ کاندید جمهوریخواه در انتخابات مقدماتی حزبی ایالت نیوهمشر پیروز شدند.

تا زمانیکه نتایج ۸۹ درصد مراکز رایدهی اعلان شده بود، سندرز ۶۰ درصد کل آرا و هیلری کلنتن رقیب دموکرات وی ۳۸ درصد آرای دموکرات‌ها را از آن خود کرده بودند.

دونالد ترمپ با کسب ۳۵ درصد آرای جمهوریخواهان ایالت نیوهمشر در صدر و جان کیسک نامزد دیگر جمهوریخواه با کسب ۱۶ درصد آرای جمهوریخواهان در ردۀ دوم انتخابات نیو همشر قرار گرفت.

نتایج انتخابات حزبی نیوهمشر مشابه نتایج نظر سنجی های اخیر عامه است که در آن سندرز در صدر کاندیدان دموکرات و ترمپ در صدر کاندیدان جمهوریخواه قرار گرفته بود.

آقای ترمپ پس از پیروزی در نیوهمشر به طرفدارانش گفت "امریکا را دوباره عالی می سازیم...باز هم به پیروزی آغاز می کنیم و پیروزی های زیادی خواهیم داشت، شمار خوشحال خواهید شد."

پیروزی چشمگیر سندرز در نیوهمشر تفاوت کلی از نتایج جلسه های انتخاباتی احزاب در آیووا داشت که تفاوت آرای سندرز و کلنتن بسیار جزئی بود.

سندرز پس از اعلام قسمت اعظم نتایج در صحبت با هوادارانش به مساوات اقتصادی تمرکز کرده گفت "همه باهم پیامی فرستادیم که از وال ستریت گرفته تا واشنگتن، از مین گرفته تا کالیفورنیا طنین انداز شد و آن اینکه حکومت کشور بزرگ ما به همۀ مردم متعلق است نه به یک مشت اعانه دهنده‌گان ثروتمند کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری."

تا هنوز مشخص نیست که با ادامۀ انتخابات مقدماتی یا حزبی در تمام ایالت ها، کدام نامزد جمهوریخواه پیشتاز خواهد شد، اما اکثر تحلیلگران می گویند که ظاهراً دونالد ترمپ پیشتاز خواهد بود.

XS
SM
MD
LG