لینک های دسترسی

Breaking News

در انتخابات نیوهمشر کی برنده خواهد شد؟


باشندگان منطقۀ دیکسویل ناچ در ایالت نیوهمشر، نخستین افرادی بودند که نیمه شب گذشته، در انتخابات مقدماتی آن ایالت، رأی دادند
باشندگان منطقۀ دیکسویل ناچ در ایالت نیوهمشر، نخستین افرادی بودند که نیمه شب گذشته، در انتخابات مقدماتی آن ایالت، رأی دادند

در سلسلۀ انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ایالات متحده، امروز در دومین ایالت این کشور، رأی دهی درون حزبی برگزار شد.

باشندگان منطقۀ دیکسویل ناچ در ایالت نیوهمشر، نخستین افرادی بودند که نیمه شب گذشته، در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آن ایالت، رأی دادند.

طبق قانون ایالت نیوهمشر، جوامعی مثل دیکسویل ناچ، که تعداد رأی دهندگان آن کمتر از صد نفر باشند، اجازۀ آن را دارند که قبل از فرارسیدن صبح و آغاز رأی گیری ها در نقاط دیگر، رأی گیری کند.

بر اساس نظر سنجی های که قبل از آغاز روند انتخابات امروز در ایالت نیوهمشر صورت گرفته بود، برنی سندرز از حزب دموکرات و دانالد ترمپ در میان کاندیدان جمهوریخواه پیشتاز به نظر میرسیدند.

رقابت میان کاندیدان دموکرات ممکن برای چند وقت دیگر نیز ادامه داشته باشد، اما برای جمهوریخواهان، نتایج امشب انتخابات میتواند امید شماری از کاندیدان را برای راه یافتن به قصر سفید پایان ببخشد.

قرار است پس از انتخابات امروز، کاندیدان حزب جمهوریخواه عازم ایالت کارولاینای جنوبی گردد و برای دور بعدی انتخابات مقدماتی کاکس ها که قرار است به تاریخ ٢٠ فبروری در آن ایالت برگزار گردد، به مبارزات انتخاباتی بپردازند.

اما کاندیدان حزب دموکرات برخلاف جمهوریخواهان به ایالت نیوادا خواهند رفت و برای اشتراک در انتخابات مقدماتی درون حزبی آن ایالت که در عین تاریخ (٢٠) فبروری برگزار می گردد، به مبارزات انتخاباتی می پردازند.

XS
SM
MD
LG