لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات قوای امنیتی افغان 'هفتاد و نه در صد افزایش' یافته


تلفات قوای امنیتی افغانستان نسبت به سال گذشته ۷۹ در صد افزایش یافته، اما در تلفات قوای ائتلاف ۵۹ در صد کاهش نشان داده شده است.

این یافته های گزارش جدید وزارت دفاع ایالات متحده در مورد جنگ افغانستان به کانگرس امریکا می باشد.

به اساس یافته های این گزارش، تلفات قوای امنیتی افغانستان در هر یک هفته تا ۱۰۰ نفر می رسد.

وزارت دفاع امریکا در مورد ارقام دقیق کاهش تلفات غیر نظامی های خارجی معلومات ارائه نکرده است.

این گزارش وضعیت افغانستان را از اپریل تا سپتمبر سال جاری میلادی بررسی می کند.

اسوسیتد پرس گزارش به نقل از یک مقام وزارت دفاع ایالات متحده گزارش می دهد که عدم توانایی و نبود امکانات نزد قوای امنیتی افغانستان باعث می شود که زخمی های اردوی ملی در جنگ گیر مانده از بین روند، روحیه ضعیف گردد و میزان فرار از صفوف قوای امنیتی نیز افزایش یابد.

در گزارش وزارت دفاع آمده است که تغییر کلی در جنگ افغانستان رونما شده و اکنون نیرو های امنیتی افغانستان ادارۀ ۹۵ در صد تمام جنگ و ۹۸ در صد عملیات ویژه را به عهده دارند.

پیام مثبت در گزارش

ایالات متحده می گوید که ارتش و پولیس افغانستان دست آورد های دو سال گذشتۀ ناتو را نگهداری می کنند، اما آنها برای فایق آمدن به آزمون ها نیاز به کمک بیشتر دارند.

چک هیگل، وزیر دفاع امریکا می گوید هنگامی که مأموریت نظامی ناتو در پایان سال ۲۰۱۴ در افغانستان تمام می شود، قوای امنیتی افغانستان با خطر جدی مواجه خواهند بود – مگر اینکه آنها مشوره و حمایت متداوم جهان را با خود داشته باشند.

گزارش وزارت دفاع ایالات متحده حاکی است که نگهداری ساحات توسط این قواع دست آورد بزرگی می باشد.

به اساس یافته های این گزارش به کانگرس امریکا، حملات مخالفان نسبت به سال گذشته شش در صد کاهش یافته است. واقعات امنیتی ۱۲ در صد کاهش یافته و بمگزاری های کنار جاده نیز شاهد کاهش ۲۲ در صد بوده است.
XS
SM
MD
LG