لینک های دسترسی

Breaking News

سال ٢٠١٦ با تدابیر شدید امنیتی تجلیل می شود


بنابر تهدیدات امنیتی مراسم تجلیل از سال نو میلادی در شماری از شهر های بزرگ جهان لغو شده است
بنابر تهدیدات امنیتی مراسم تجلیل از سال نو میلادی در شماری از شهر های بزرگ جهان لغو شده است

مردم در سراسر جهان در حالی از سال نو میلادی تجلیل به عمل می آورند که به دلیل خطرات دهشت افگنی، تدابیر امنیتی در سراسر شهر ها بزرگ تشدید یافته است. در میان شهرهای بزرگ جهان مسکو نیز شامل می باشد. میدان سرخ این شهر که همه ساله شاهد تجلیل از سال نو می باشد، امشب مسدود بود.

باوجود آن که دلیل مسدود ساختن میدان سرخ مسکو بطور رسمی ازسوی مقامات روسیه واضح نشده است، اما طوری به نظر می رسد که پس از سقوط دادن یک طیارۀ مسافربری آن کشور در فراز مصر، مقامات مسکو این کار را بنابر نگرانی های امنیتی انجام داده باشد.

پس از خنثی ساختن پلان های حملات دهشت افگنی در جریان جشنواره های سال نو در اندونیزیا، جاکارتا پایتخت آنکشور نیز در تدابیر امنیتی را شدیدتر ساخته است.

لغو مراسم

مقامات بلجیم مراسم تجلیل از سال ٢٠١٦ را در بروکسل پایتخت آن کشور لغو کرده است. پولیس بلجیم همچنان امروز خبر داد که شش تن را برای تحقیق در مورد یک تهدید دهشت افگنی شب سال نو دستگیر کرده اند.

مسؤلان امنیتی بلجیم دو تن دیگر را نیز به ظن انجام یک حملۀ ترورستی در شب های سال نو، در اوایل هفتۀ روان دستگیر کرده بودند.

مراسم آتش بازی در پاریس لغو شد
مراسم آتش بازی در پاریس لغو شد

باوجود آن که مقامات امنیتی کشور فرانسه قبلاً بیان داشته بودند که مراسم تجلیل از سال نو میلادی به طور عادی صورت خواهد گرفت، اما مقامات پاریس می گویند که مراسم آتش بازی را لغو کرده اند.

از جانب دیگر پولیس ترکیه به روز چهارشنیه دو عضو مشکوک گروۀ دولت اسلامی یا داعش که گمان میرود پلان حملات انتحاری را در جریان مراسم تجلیل از سال نو میلادی در انقره داشتند، دستگیر کرده اند.

تدابیر امنیتی در نیویارک

باوجود آن که مقامات پولیس و ادارۀ اف.بی.آی ایالات متحده گفته اند که تهدید خاص امنیتی وجود ندارد، اما درنیویارک که قرار است برای تجلیل از سال نو میزبان حدود یک میلیون نفر در منطقۀ تایمز سکویر باشد، تدابیر امنیتی افزایش یافته است.

شش هزار پولیس در اطراف ټایمز سکویر مستقر شده اند
شش هزار پولیس در اطراف ټایمز سکویر مستقر شده اند

مقامات نیویارک می گویند که برای تامین امنیت مراسم امشب حدود ٦ هزار پولیس در اطراف منطقۀ تایمز سکویر گماشته شده اند.

XS
SM
MD
LG