لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس نیویارک و ظن دهشت افگنی بر مساجد


خبرگزاری اسوشیتدپرس به اسناد محرم پولیس نیویارک دست یافته که در آن پولیس مساجد را به حیث "سازمانهای دهشت افگنی" قلمداد کرده است.

این اسناد به پولیس نیویارک زمینه نظارت از مساجد و ابقای مخبرین را در میان نمازگزاران، فراهم نمود.

تثبیت مساجد به حیث مراکز دهشت افگنی همچنان زمینه ساز تحقیق و نظارت نمازگزاران بوده است.

به اساس مصاحبه ها و اسناد محرم پولیس، پس از حملات دهشت افگن یازدهم سپتامبر سال 2001 علیه ایالات متحده، ادارۀ پولیس نیویارک "تحقیقات دهشت افگنی سازمان یافته" را در بیشتر از ده مسجد به راه انداخت.

یکی دیگر از نهاد هایی که تحت نظارت قرار داشت، انجمن عرب های – امریکایی بوده است. لیزا سرسور، رییس این نهاد داشتن هرگونه رابطه با شبکه های دهشت افگن را، شدیدا رد نموده است.

خانم سرسور می گوید: "نه من، نه سازمان من دهشت افگن یا مظنون است، پس نباید دلیلی موجود باشد که پول مالیه دهندگان ما صرف جاسوسی من و سازمان من گردد."

زین ریماوی، رهبر یک انجمن دیگر اسلامی بنام 'بی رج' است که در نیویارک فعالیت دارد. او می گوید خشم مسلمانان در مورد این پالیسی پولیس نیویارک، توجیه پذیر است.

"زمانیکه شما امید را از دست می دهید، زمانیکه شما آزادی تانرا از دست می دهید، زمانیکه شما دیگر عدالتی را سراغ نمی کنید و زمانی که شما دیگر دیموکراسی را نمی یابید - آنهم در کشوری که همواره به این مسایل فکر می شود؛ فکر می کنم که شما حق دارید که خشمگین باشید."

دو خبرنگار آژانس اسوشیتدت پرس که به این اسناد محرم پولیس نیویارک دست یافته اند، یافته های شان را در کتابی تحت عنوان "دشمنان داخلی: در داخل واحد های جاسوسی مخفی پولیس نیویارک و توطئۀ آخر بن لادن علیه امریکا" منتشر کرده اند.

مایک بلومبرگ، شاروال نیویارک و ریموند کلی، کمیشنر پولیس نیویارک، این گزارش اسوشیتدت پرس و ادعای مطرح شده در آن را رد کرده اند.

گزارش: خبرگزاری اسوشیتدپرس
ترجمه: حفیظ آصفی
XS
SM
MD
LG