لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن پست: 'ماه اگست مرگبارترین ماه امسال برای عساکر امریکایی بوده است'


واشنگتن پست: 'ماه اگست مرگبارترین ماه امسال برای عساکر امریکایی بوده است'
واشنگتن پست: 'ماه اگست مرگبارترین ماه امسال برای عساکر امریکایی بوده است'

روزنامه واشنگتن پست درشماره سی ام اگست به نقل از اسوشیتد پرس می نویسد که ماه اگست مرگبارترین ماه امسال برای عساکر امریکایی بوده است.

روزنامه به ادامه مطلب می نویسد، دراین ماه نسبت به تمام ده سال جنگ درافغانستان تلفات بیشتر به عساکرامریکایی رسیده است. این تلفات درحالی به این عساکر می رسد که نیروهای خارجی به خروج شان ازافغانستان آغاز کرده اند و مسئولیت های امنیتی به طور روزافزون به دوش قوای امنیتی افغان گذاشته می شود.

واشنگتن پست می نویسد که درافغانستان تعداد عساکر امریکایی که درین ماه به قتل رسیده اند به ٦٦ می رسد که نسبت به جولای سال ٢٠١٠ یک نفربیشتر می باشد. تعداد عساکر مقتول وقتی قوس صعودی خودرا پیمود که یکجایی ٣٠ عسکر امریکایی دریک سانحه هوایی درولایت وردک به قتل رسیدند. واقعه متذکره درتاریخ جنگ افغانستان زیادترین تلفات دریک روز تلقی می شود.

روزنامه می نویسد که بروز سه شنبه حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان به مناسبت عید سعید فطر از تمام مخالفین دولت خواست تا اسلحه را به زمین گذاشته و به پروسه صلح بپیوندند و کشور ویران شده شان را از نو آباد سازند. حامد کرزی می خواهد عساکر وپولیس افغان تا ختم سال ٢٠١۴ تمام مسؤولیت حفظ و نگهداری امنیت را به عهده گیرند.

واشنگتن پست می نویسد درمیان مسایل حاد امنیتی درافغانستان عساکر امریکایی بنابر او امر از جانب براک اوباما به خروج شان از افغانستان آغاز کردند. قرار است ازجمله سی هزار عساکر اضافی که به افغانستان گسیل داده شده بودند تا ختم امسال ١٠ هزار آن به امریکا برگردند. ماه گذشته یک هزارعسکر روانه کشور شان شدند.

روزنامه می نویسد که برعلاوه ٦٦ عسکر امریکایی درافغانستان دوبریتانوی، چهار فرانسوی، یک نیوزیلندی، یک استرالیایی، یک پولندی و پنج عسکر دیگر که هنوز ملیت شان تثبیت نشده است، امسال درجنگهای افغانستان تلف شده اند. در این سال مجموعا" ۴٠٣ عسکر بین المللی در این کشور جان باخته اند که ازین جمله ٢٩٩ آنها امریکایی می باشند.

XS
SM
MD
LG