لینک های دسترسی

Breaking News

مردان مسلح ۹ کارمند یک موسسه خیریه را در بلخ کشتند


تمام افراد کشته شده در این رویداد شهروندان افغان بودند
تمام افراد کشته شده در این رویداد شهروندان افغان بودند

مسوولان محلی در ولایت بلخ می گویند که مخالفان مسلح دولت بالای دفتر ساحوی یک موسسه خارجی بنام " مردم محتاج" یا People In Need" "در ولسوالی زاری آن ولایت حمله کردند پس درگیری با محافظان ۹ کارمند موسسۀ یاد شده را کشتند.

منیر احمد فرهاد سخنگوی والی بلخ می گوید که این افراد شب هنگام زمانی به دفتر ساحوی موسسه "مردم محتاج" حمله کردند که کارمندان از ساحه برگشته بودند.

به گفته سخنگوی والی بلخ تمام کشته شدگان این حادثه به شمول یک زن کارمندان افغان بوده و شهروندان خارجی در میان آنان شامل نیست. تا هنوز هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

بر اساس اطلاعات مسوولان موسسه "مردم محتاج" در دفتر آن موسسه در ولسوالی زاری ۱۱ کارمند و دو محافظ غیر مسلح کار می کردند. دو کارمند دیگر این موسسه از این رویداد جان سالم به در برده اند.

موسسۀPeople In Need) ) که از سوی جمهوری چک تمویل می شود، از ده سال به این سو در بخش های انکشاف روستا ها، آموزش های زراعتی و صحی، مبارزه با حالات اضطرار و برنامۀ همبستگی ملی در شمال افغانستان کار می کند.

موسسۀ یاد شده ضمن نکوهش رویداد شب گذشته گفته است که به دلیل وضعیت پیش آمده تا سه روز دیگر از ادامه کار کارمندانش در شمال افغانستان جلوگیری خواهد کرد.

سخنگوی پولیس بلخ می گوید که افراد کشته شده فعالیت شان را در زارع با مسوولان محلی هماهنگ نساخته بودند، اما مسوول بخش رسانه های این موسسه می گوید که تمام برنامه های آنها با همکاری ارگان های امنیتی درجریان بوده است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان این رویداد را به شدیدترین الفاظ محکوم کرده و عاملان آن را دشمنان ترقی و پیشرفت افغانستان غنوان کرده است.

دفتر هماهنگی کمک های بشری در افغانستان یا اکبر و وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان با نشر خبرنامه هایی این رویداد را محکوم کرده اند.

ولسوالی های شولگره، زاری و کِشنده در ولایت بلخ از ساحاتی است که پیش از این مسوولان امنیتی از حضور مخالفان مسلح دولت در آن خبر داده بودند.

XS
SM
MD
LG