لینک های دسترسی

Breaking News

بی اعتنایی پیونگیانگ از گزارش تخطی های حقوق بشری در کوریا


کوریای شمالی در مورد گزارش جدید ملل متحد روی تخطی های منظم حقوق بشری در آن کشور هیچ واکنشی نشان نداده است.

اما حکومت کوریای جنوبی می گوید متوقع است کمیسیون تحقیق ملل متحد به بهبود حقوق بشر در کوریای شمالی کمک کند.

شورای حقوق بشر ملل متحد در جلسه روز پنجشنبه در ژنو به معاینۀ آنچه تخطی های منظم، گسترده و سنگین حقوق بشری، خوانده به اتفاق آراء رای داد. توجه خاص این کمیسیون به موارد زندانی کردن و اعدام شهروندان کوریای شمالی به خاطر به اصطلاح جرایم سیاسی وهمچنین شکنجه و آدم ربایی خارجی ها طی دهها سال گذشته، متمرکز خواهد بود.

کیم یون تای، منشی عمومی شبکه برای دموکراسی کوریای شمالی وحقوق بشر مستقر در سئول از این اقدام به عنوان یک پیشرفت تمجید کرد.

کیم متذکر می شود که فیصله نامه های قبلی حقوق بشری کوریای شمالی فقط اعلامیه ها بود. او پیش بینی کرده می گوید که این تصمیم ممکن به اقدام عملی علیه پیونگیانگ درصورتی منجر شود که تحقیق کنندگان دریابند که کوریای شمالی جرایمی را علیه بشریت مرتکب شده باشد.

کیم می گوید درحالی که کوریای شمالی احتمالا یافته های این کمیسیون را نپذیرد، اما این اقدام تأثیر روانی قوی در بهبود شرایط زندگی مردم در این کشور استبدادی منجر خواهد شد.

در نتیجۀ این اقدام شورای ملل متحد، سه متخصص به شدت تخطی های حقوق بشری را، به طورخاص، تخطی هایی که مربوط جرایم علیه بشریت است، تحقیق خواهند کرد. این اقدام همچنین مورد تمجید سازمان های غیرحکومتی قرار گرفته است.

دیدبان حقوق بشر می گوید تاسیس این کمیسیون پیام قوی را به پیونگیانگ می فرستد که جهان این کشور را نظارت می کند و آن کشور باید تخطی های حقوق بشری را خاتمه دهد.
سازمان عفو بین المللی دربیانیه ای از نظارت تصویری ماهواره ای برای نقشه برداری از توسعه سیستم کمپ زندان کوریای شمالی فراتر رفته می گوید ناظرین حقوق بشری مستقل به طور عاجل باید به این زندان ها دسترسی پیدا کنند.

به نظرمی رسد امکان اندکی برای وقوع این کار است. اگرچه پیونگیانگ تا هنوز به طور رسمی واکنش نشان نداده، اما نماینده این کشور در شورای امنیت ملل متحد قبلاً این گزارش را محکوم کرده بود.

این گزارش شورای امنیت را ملزم می ساخت به حیث بخشی از طرح تحت رهبری غرب علیه کوریای شمالی اقدام کند.

سو سی پیونگ، سفیر کوریای شمالی در شورای امنیت ملل متحد هشدار داد که این اقدام به عواقب جدی از سوی پیونگیانگ منجر خواهد شد.
XS
SM
MD
LG