لینک های دسترسی

Breaking News

محکومیت گستردهء اچ-بم کوریای شمالی


کوریای شمالی به روز چهارشنبه گفت نخستین بمب هایدروجنی اش را موفقانه آزمایش کرد. این اقدام کوریایی شمالی انتقادات شدید قدرت های جهان را برانگیخت.

ادارۀ سروی زمین شناسی ایالات متحده از یک تکان زلزله به مقیاس ریکتر پنج اعشاریه یک در نزدیکی منطقه ای که این آزمایش در کوریای شمالی صورت گرفت ، گزارش میدهد.
آزمایش باعث برگزاری جلسات اضطراری امنیت ملی در کوریای جنوبی و جاپان شد که در آن رهبران هردو کشور اقدامات پیونگ یانگ را محکوم کردند.

پارک گوین هی رئیس جمهور کوریای جنوبی گفت آنکشور باید اقدامات قاطع را اتخاذ کند" پس اکنون ، حکومت ما باید اقدامات قاطع در برابر هر گونه تحرکات بیشتر از سوی کوریای شمالی را اتخاذ و با جامعه جهانی برای مطمئن شدن از ینکه این کشور منزوی ، بهای این آزمایشات هسته یی خود را بپردازد ، بردارد."

شنزو ابی صدراعظم جاپان نیز این آزمایش کرویای شمالی را یک تهدید بزرگ خواند " آزمایش ذروی کوریای شمالی دراین زمان یک تهدید بزرگ برای امنیت کشور ما است. این کاملا قابل تحمل نبوده و ما به شدت این اقدام را محکوم میکنیم. "

یون بیونگ سی وزیرامور خارجه کوریای جنوبی همراه با سفیر ایالات متحده در کوریای جنوبی و فرمانده نیروهای عراقی و نیروهای امریکایی به روز چهارشنبه، برای صحبت درمورد آزمایش بمب هایدروجنی کوریای شمالی نیز دیدارهای داشتند.

وزارت خارجه روسیه این آزمایش موفقیت آمیز بمب هایدروجنی توسط کوریای شمالی را نقض فاحش قوانین بین الملل عنوان کرد.

مرییا زخرووا ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت" همچو اقداماتی مملو از تشدید بیشتراوضاع در شبه جزیرۀ کوریا خواهد بود که به هر صورتش با ظرفیت بلند نظامی و مبارزۀ سیاسی مشخص شده است. "

چین به روز چهارشنبه گفت که به طور قاطع و رسمي مخالف این آزمایش انجام شده توسط کوریای شمالی است.

هوا چیونگ ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت" چین قبل ازین آزمایش بمب اتمی توسط کوریای شمالی هیچ آگاهی نداشت. با توجه به سوال در مورد تحریم ازسوی شورای امنیت سازمان ملل متحد ، چین به تعهدات بین المللی خود برای تلاش های ما با جامعه بین المللی برای دستیابی به پاکسازی هسته ای در شبه جزیره ادامه خواهد داد. "

اعلام خبر آزمایش بمب هایدروجنی توسط کوریای شمالی در کمتر از یک ماه ، پس از آن توسط تلویزیون دولتی پخش شد که کیم جونگ اون ، رهبر کوریای شمالی ادعا کرده بود که کشورش به توسعه یک بمب هایدروجنی دست یافته است.
بمب هایدروجنی ، همچنین به عنوان بمب گرما شناخته شده است که به مراتب قوی تر از بمب اتمی می باشد.

XS
SM
MD
LG