لینک های دسترسی

Breaking News

ناروی شرایط پذیرش پناهجویان را سخت تر می سازد


بیشتر پناهجویان تازه وارد در ناروی مسلمانان عراقی، سوری و افغانستانی هستند.
بیشتر پناهجویان تازه وارد در ناروی مسلمانان عراقی، سوری و افغانستانی هستند.

حکومت ناروی روز سه شنبه پیشنهاداتی برای تصویب به پارلمان آن کشور فرستاد که بر اساس آن قوانین پناهندگی سیاسی در آن کشور سختگیرانه تر خواهد شد.

پیشنهادات جدید حکومت ناروی شرایط را برای پناهندگانی سخت می سازد که می خواهند اعضای خانواده های شان را به آن کشور بیاورند و نیز شرایط و نیازمندی ها برای دریافت اقامت دایمی ناروی مشکلتر خواهد شد.

وزیر امور پناهندگان ناروی گفته است که حکومت می خواهد با این تدابیر جلو "پیامدهای خشونتبار" بر سیستم رفاهی آن کشور را بگیرد.

ناروی پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تنها امسال بیش از ۳۰ هزار پناهجو در این کشور ثروتمند درخواست پناهندگی داده است که بیشتر آنان پناهجویان مسلمان از افغانستان، عراق و سوریه اند.

سلوی لستاگ وزیر امور مهاجرین ناروی گفت که انتظار می رود حدود ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار پناهجو در سال ۲۰۱۶ میلادی در آن کشور درخواست پناهندگی بدهد.

ناروی تا ایندم یکی از سهل ترین قوانین مهاجرت را در اروپا دارد که بر حقوق کامل پناهجویان و امکانات رفاهی یکسان برای پناهجویان و نارویجی ها تاکید دارد.

ناروی در حالی برای سخت تر ساختن شرایط پذیرش مهاجرین غور می کند که در سایر کشورهای اروپایی نیز به خاطر سرازیر شدن سیل مهاجرین مسلمان، نگرانی های امنیتی افزایش یافته است.

این نگرانی ها پس از آن اوج گرفت که چند مهاجم مسلمان در حملات همزمان در چند نقطۀ شهر پاریس ۱۳۰ نفر را کشته و نزدیک به ۳۰۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

XS
SM
MD
LG