لینک های دسترسی

Breaking News

پوليس افغان تبار شهر نيويارك لقب "قهرمان" را گرفت


حمید آرمانی از ده سال به اینسو در ادارۀ پولیس شهر نیویارک کار می کند
حمید آرمانی از ده سال به اینسو در ادارۀ پولیس شهر نیویارک کار می کند

اداره پوليس شهر نيويارك به دو كارمند خود لقب قهرمان را اعطا كرد كه يكى از اين دو، حميد آرمانى افسر افغان تبار آن اداره مى باشد.

آقای آرمانی و همکارش پیتر سایبولسکی به خاطر اینکه شب گذشته در میدان مزدحم تایمز نیویارک جان خود را برای تلاش نجات دیگران با خطر روبرو ساختند، از سوی ادارۀ پولیس نیویارک تقدیر شدند.

ویلیم براتون، کمیشنر پولیس شهر نیویارک در صفحۀ تویترش نگاشته است که وصف از خودگذری این دو مرد برای حفاظت جان مردم نیویارک در سخن نمی گنجد.

حوالی نیمه شب گذشته، مردی در محدودۀ چهار راهی تایمز از کلکین موترش یک شی شبیه بم ساعتی را به داخل موتر پولیس پرتاب می کند که در آن حمید و همکارش نشسته اند.

با دیدن این شی که چراغ کوچکی در آن روشن و خاموش می شود و مانند ساعت صدایی از آن بیرون می شود، حمید به سرعت موتر را از آن ساحۀ مزدحم به محل خلوت می راند تا اگر احتمالاً بم مظنون انفجار کند، کس دیگری آسیب نبیند.

متعاقباً حمید و همکارش مردم از نزدیک شدن به آن ساحه منع می کنند تا اینکه تیم خنثاسازی بم به ساحه می رسد، اما اندکی بعد روشن می شود که شی مشکوک بم نه بلکه یک چراغ سرخ رنگ است که گروپ آن توسط بطری روشن و خاموش می شود.

در ویدیویی که در تویتر ادارۀ پولیس نیویارک نشر شد آقای آرمانی گفته است که هنگامیکه تلاش می کرد تا به بهای جانش، زندگی دیگران را نجات دهد، چهرۀ دختر ۱۲ ساله اش در ذهنش مجسم می شد که برایش وعده داده بود که دوباره به خانه بر می گردد.

آقای سایبولسکی می گوید که با دیدن آن شی مظنون که شبیه بم بود فکر کردیم که اکنون که ما دو کشته می شویم، بهتر از تمام تلاش خود را به خرج دهیم که از کشته شدن دیگران جلوگیری کنیم.

ادارۀ پولیس شهر نیویارک گفته است که حمید آرمانی از ده سال به اینسو و افسر سایبولسکی از سه سال به اینسو در آن اداره کار می کنند.

ساعاتی بعد یک مرد ۵۲ ساله به اتهام این رویداد در مربوطات شهر نیویارک دستگیر شد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG