لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد شدید جمهوریخواهان از ملاقات اوباما با کاسترو


رئیس جمهور اوباما پس از ملاقات تاریخی رو در رو با رائول کاسترو، رئیس جمهور کیوبا، و نکولاس مدورو، رئیس جمهور ونزویلا، به واشنگتن برگشت، و با انتقاد شدید عده از سناتوران جمهوریخواه مواجه گردید.

سناتور تد کروز از ایالت تکساس می گوید رئیس جمهور اوباما در مرحله قبولی یک معامله بد دیگر با دکتاتور کمونست کیوبا قرار دارد.

سناتور کروز می افزاید که طریقه رسیدگی آقای اوباما به این معامله باعث می گردد تا کاسترو آنچه را که می خواهد حاصل کند که همانا بهبودی وضعیت اقتصادی و برحق بودن در صحنه بین المللی است.

در عین زمان جب بش والی سابق ایالت فلوریدا از طریق تویتر نوشته است که " اوباما با کاسترو ملاقات می کند ، اما از ملاقات با بنیمن نتنیاهو سرکشی می کند."

مذاکرات در پانامه

رئیس جمهور امریکا باورد دارد که مذاکرات تاریخی با رائول کاسترو، همتای کیوبایی اش، می تواند نکته برگشت در حالی باشد که دو کشور در تلاش اعاده روابط دیپلوماتیک است. ملاقات روز شنبه بین رئیس جمهور اوباما و رائول کاسترو ، بیانگر اولین ملاقات رهبران دو کشور در چندین دهه می باشد.

آقای اوباما می گوید وقت آن است تا رویداد های گذشته را به گذشته سپرد " فکر می کنم اکنون در موقفی قرار داریم تا دریک مسیر بصوب آینده به پیش رویم و بعضی حالات و رویداد ها را پشت سر گزاریم که تماس و گفت و شنود بین دو کشور را مشکل ساخته بود."

در همین حال آقای کاسترو به رئیس جمهور امریکا گفت آماده است تا یکتعداد از موضوعات قابل منازعه را مورد بحث قرار دهد به شمول حقوق بشر و آزادی مطبوعات " ما قبلا به یکعده از رفقای امریکایی خود در فرصت های دیگر گفته ایم که می خواهیم همه چیز را در مورد کشور ما و همچنان در مورد ایالات متحده امریکا مورد بحث قرار دهیم."

در عین زمان رئیس جمهور کیوبا از اعلان رئیس جمهور اوباما استقبال بعمل آورد که گفت بزودی تصمیم اتخاذ خواهد کرد که آیا نام کیوبا را از فهرست حامیان دهشت افگنی حذف کند یا نه.

کیوبا در جریان مذاکرات بخاطر اعاده روابط کامل دیپلوماتیک بین دو کشور، تقاضا کرده است تا از این فهرست حذف گردد.

ملاقات با رئیس جمهور ونزویلا

از سوی دیگر رئیس جمهور اوباما برای چند دقیقه با نیکولاس مدورو رئیس جمهور ونزویلا، یکی از منتقدینش، در جلسه پانامه ملاقات نمود.

آقای مدورو این ملاقات را صمیمانه و بی ریا خواند. او همچنان پیشنهاد کرد که خواهان مذاکره با امریکا در مورد بعضی مسایل حل ناشده است.

ونزویلا از ایالات متحده امریکا می خواهد تا تعزیرات علیه هفت مقام رسمی آنکشور را رفع نماید که متهم به تخطی از حقوق بشر در ارتباط به مظاهرات ضد حکومت در سال گذشته استند.

آقای مدورا می گوید امضای ملیون ها تن ونزویلایی را جمع کرده که مخالف تعزیرات استند. گفته می شود مدورا همچنان از حمایت چندین رهبر کشور های لاتین برخوردار است که باور دارند تعزیرات موثر واقع نمی گردد.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG