لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: نامزدان ریاست جمهوری افغانستان توافق کنند


آقای اوباما به حمایت امریکا از افغانستان تاکید کرد
آقای اوباما به حمایت امریکا از افغانستان تاکید کرد

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که نیاز است تا رهبران سیاسی افغانستان برای حل جنجال ناشی از انتخابات آن کشور، به سازش های دشواری توافق کنند.

رئیس جمهور اوباما گفت در حالیکه افغانها تلاش می کنند که برای نخستین بار انتقال دیموکراتیک قدرت را در تاریخ کشور شان تجربه کنند، رهبران افغانستان باید به توافقاتی نایل آیند که برای آیندۀ امنیت و پیشرفت کشور شان لازمی می باشد.

آقای اوباما تاکید کرد که ایالات متحده به شراکت خود با افغان ها ادامه خواهد داد تا آن کشور بار دیگر برای انجام حملات تندروان بر ضد ایالات متحده مورد استفاده قرار نگیرد.

فراخوان سازگاری و از خودگذری نامزدان از سوی رئیس جمهور اوباما در حالی صورت می گیرد که روند تفتیش مجدد و ابطال آرای انتخابات افغانستان با جنجال ها مواجه بوده و هنوز از اعلام نتایج خبری نیست.

پیشتر از این نیز کاخ سفید از تماس تلیفونی رئیس جمهور اوباما با نامزدان ریاست جمهوری خبر داده بود که در آن هر دو نامزد به توافق سیاسی در مورد ایجاد حکومت وحدت ملی ترغیب شده بودند.

رئیس جمهور اوباما به خاطر حل بن بست انتخابات افغانستان، جان کری وزیر خارجه ایالات متحده را دو بار به کابل فرستاد.

نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حضور داشت آقای کری، ضمن توافق در مورد مسایل فنی انتخابات به یک تفاهم سیاسی هم نایل شدند.

  • 16x9 Image

    ژیلا سمیعی - واشنگتن

    گوینده، مجری و تهیه کننده پیشین در رادیو کابل که بیشتر از ده سال است در بخش دری رادیو آشنا صدای امریکا، ایفای وظیفه می کند.

XS
SM
MD
LG