لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما تغییر پالیسی اش را برای افغانستان اعلام می کند


هم اکنون ۹۸۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان مستقر است
هم اکنون ۹۸۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان مستقر است

قرار است باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده تا ساعاتی دیگر اعلام کند که خروج برنامه ریزی شدۀ قوای نظامی امریکا از افغانستان در سال آینده بطی خواهد شد.

یک مقام ارشد امریکایی گفته است که رئیس جمهور اوباما امروز اعلام خواهد کرد که ۹۸۰۰ سرباز امریکایی که اکنون در افغانستان مستقر اند، تا اواخر سال ۲۰۱۶ به ماموریت شان ادامه خواهند داد.

قرار بود همه نظامیان امریکایی تا پایان سال ۲۰۱۶ افغانستان را ترک کنند و فقط شمار اندک آنان در سفارت ایالات متحده در کابل باقی بمانند.

بر اساس طرح جدید که جزئیات آنرا رئیس جمهور اوباما مشخص خواهد ساخت، ۵۵۰۰ سرباز امریکایی در سال ۲۰۱۷ در افغانستان خواهند ماند. نظامیان امریکایی در سه پایگاه دربگرام، ننگرهار و کندهار مستقر خواهند بود.

مقامهای امریکایی افزودند که ماموریت نیروی نظامی ایالات متحده در افغانستان که آموزش و مشوره دهی به نیرو های امنیتی افغان و مبارزه علیه القاعده است، پس از سال ۲۰۱۷ تغییر نخواهد کرد.

یک مقام دیگر امریکایی گفته است که حکومت افغانستان با تعهد امریکا مبنی بر ادامه حضور سربازان امریکایی در افغانستان راضی می باشد.

رئیس جمهور اوباما هفتۀ گذشته در مکالمۀ تلیفونی با همتای افغان اش به ادامۀ همکاری ایالات متحده با حکومت افغانستان در راستای تامین امنیت وعده سپرده بود.

XS
SM
MD
LG