لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: امریکا نمیتواند طالبان را محو کند


بارک اوباما اخرین سخنرانی اش را در مورد امنیت ملی امریکا ایراد کرد
بارک اوباما اخرین سخنرانی اش را در مورد امنیت ملی امریکا ایراد کرد

بارک اوباما رئیس ‌جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که امریکا نمی ‌تواند طالبان و یا خشونت را از افغانستان محو کند.

رئیس جمهور اوباما در آخرین سخنرانی اش دربارۀ امنیت ملی ایالات متحده و مبارزه با هراس ‌افگنی بیان داشت که جنگ بیش از سه دهه در افغانستان را بخشی از زندگی افغان ها دانست و اضافه ساخت "هر چند واشنگتن نمی ‌تواند به خشونت ‌ها و شورشگری طالبان در افغانستان پایان دهد، اما آنچه می تواند این است که نمی گذارد آن کشور به پناهگاۀ القاعده مبدل شود."

به گفتۀ آقای أوباما "به همین دلیل امریکا می تواند با افغان های کمک کند که خواهان یک آیندۀ بهتر می باشند و به همین بخاطر ما نه تنها از اردوی افغانستان بلکه از حکومت وحدت ملی آن کشور نیز حمایت کردیم."

رئیس جمهور اوباما گفته است که اتخاذ تصمیم به وقت برای تقویت تلاش های ایالات متحده در افغانستان، فرصت برای بلندبردن ظرفیت نیروهای افغان جهت دفاع از کشور شان را مهیا ساخته است.

بارک اوباما خروج شمار زیادی عساکر امریکایی از افغانستان را دست آورد اداره اش خواند و یک بار دیگر از روند ماموریت آموزش دهی و حمایوی نظامیان امریکا در افغانستان حمایت کرد.

مبارزه با داعش

رئیس جمهور ایالات متحده در اشاره به مبارزه با گروه دولت اسلامی یا داعش گفت اداره اش در مبارزه علیه دهشت افگنی موفق بود و از ستراتیژی جدید همکاری شرکای محلی در شرق میانه و آسیا قدردانی نمود.

آقای أوباما همچنان بیان داشت، پس از آنکه ایالات متحده و متحدینش منابع مالی گروۀ داعش و توانایی شان را برای استخدام جوانان از بین بردند، ضعیف شده است.

به گفتۀ رئیس جمهور اوباما "ما بر شاهرگ مالی گروۀ دولت اسلامی حمله کردیم و صدها ملیون دالر ذخیره پولی شان را از بین بردیم. خلاصه این که ما کمر گروه دولت اسلامی را شکستیم. ما پایگاه های مصون شان را از آنها می گیریم. این همه برای ما ۱۰ میلیارد دالر تمام شد. مقداری که ما در ظرف یکماه در شدیترین جنگ عراق به مصرف رساندیم."

بارک اوباما افزود که این همه دست آورد ها بدون استفاده از شکنجه و یا ارتباط دادن مسلمانان به دهشت افگنی صورت گرفته است.

رئیس جمهور أوباما همچنان از کانگرس بخاطر ایجاد موانع در برابر تعهد اش در مبنی بر مسدود ساختن زندان گوانتانامو انتقاد کرد.

XS
SM
MD
LG