لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: اظهار همدردی کافی نیست


اظهارات اوباما در برابر شاروال های امریکا با خشم بیشتر همراه بود.
اظهارات اوباما در برابر شاروال های امریکا با خشم بیشتر همراه بود.

رئیس جمهور ایالات متحده می گوید که "نشان دادن همدردی به اندازۀ کافی خوب نبوده" و امریکایی ها می باید روی آنچه اتفاق افتاده است، تعمق کنند.

بارک اوباما، یک روز پس از کشته شدن 9 تن در کلیسای سیاهپوستان از سوی یک سفید پوست، در کنفرانس شاروال های ایالات متحده در شهر سانفرانسیسکو گفت "باید و باید در این باره صحبت های داشته و آن را اصلاح کنیم."

واکنش رئیس جمهور اوباما اینبار با تاکید و خشم بیشتر همراه بود. آقای اوباما گفت نمی پذیرد که رویداد های چون گلوله باری در چارلستُن، "یک امر عادی می باشد."

آقای اوباما، برای نخستین بار در بارۀ نژادپرستی صحبت کرده گفت "نژادپرستی به مثابۀ یک زخم ناسور تا هنوز هم باقیست و باید یکجا با هم علیه آن مبارزه کنیم."

در محاکمۀ ابتدایی دِه لین رووف، اقارب قربانیان سیاه پوست به آن متهم 21 ساله پیشنهاد بخشش کرده از او خواستند توبه کند.

رووف به جرم خود اعتراف کرده و گفته است که از قبل در بارۀ آن کلیسا تحقیق کرده بود.

شام چهارشنبه، متهم سفید پوست در جریان مراسم دعاخوانی در یک کلیسای تاریخی سیاهپوستان در شهر چارلستُن، 9 تن را کشت.

اسوشیتدپرس به نقل از دوستان دِه لین گزارش داده که مظنون شکایت می کرد که سیاهپوستان کنترول تمام دنیا را در دست گرفته اند و باید در این باره اقدامی صورت گیرد.

دِه لین رووف 21 ساله، پس از آنکه توسط پولیس شناسایی شد، ساعاتی پس از حمله حینیکه می خواست با موتر خود از کارولینای جنوبی به ایالت کارولینای شمالی برود، در مسیر راه بازداشت شد.

والی ایالت کارولینای جنوبی روز جمعه گفت که ترجیح می دهد رووف بر اساس اتهامات ایالتی محاکمه شده و څارنوالان آن ایالت به دنبال حکم اعدام باشند.

اما شاروال چارلستُن گفته است که شخصاً طرفدار اعدام نیست.

XS
SM
MD
LG