لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: امریکا با تهدیدات جدی انترنتی روبرو است


رئیس جمهور ایالات متحده از طرح جدید امنیت سایبری پرده برداشت
رئیس جمهور ایالات متحده از طرح جدید امنیت سایبری پرده برداشت

رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا می گوید که تهدیدهای اخیر انترنتی در برابر شرکت فلم سازی سونی پکچرز و قوماندانی مرکزی اردوی امریکا خاطر نشان می سازد که ایالات متحده با تهدیدات جدی سایبری روبرو است.

باراک اوباما روز سه شنبه در سخنرانی در مرکز هماهنگی امنیت سایبری و مخابرات بیان داشت که هکران هر روز شبکه های کمپیوتری امریکا را بررسی می کنند.

آقای اوباما از یک طرح پیشنهادی امنیت سایبری یا انترنتی جدید نیز پرده برداشت. طرح جدید سطح تشریک معلومات در مورد تهدیدات انترنتی را میان حکومت و شرکت های خصوصی افزایش می بخشد.

به گفته آقای اوباما طرح جدید نه تنها باعث گسترش بیشتر شریک ساختن معلومات میان حکومت و سکتور خصوصی می شود بلکه طرح قبلی حکومت ایالات متحده را نیز تقویت می بخشد.

این در حالی است که هکرانی که ادعای وابستگی به گروه دولت اسلامی را دارند، روز دوشنبه توانستند به حساب های تویتر و یوتیوب فرماندهی مرکزی اردوی امریکا یا CENTCOM دسترسی پیدا کنند و پیام های خود را از آن طریق پخش نمایند.

اما آقای اوباما بیان داشت که در حملۀ انترنتی بالای CENTCOM هیچ عملیات نظامی متاثر نشده و تا هنوز به نظر می رسد که کدام معلومات محرم افشا شده باشد.

به گفتۀ رئیس جمهور ایالات متحده حملۀ انترنتی بالای حساب های تویتر و یوتیوب اردوی امریکا خاطر نشان می سازد که تهدیدات انترنتی یک خطر جدی و روبه افرایش می باشد.

باراک اوباما همچنان خسارات ناشی از حملات مجرمین انترنتی را به اندازه مجرمین عادی و حتی بیشتر از آنان خواند و بیان داشت که ایالات متحده برای جلوگیری از همچو حملات و تهدیدات در حال پیشرفت می باشد اما هکران نیز در حال پیشرفت اند.

طرح جدید رئیس جمهور در جمع پیشنهاداتی است که آقای اوباما قبل از سخنرانی سالانۀ خود به ملت درهفته آینده مطرح می سازد.

حملات انترنتی

فرماندهی مرکزی ایالات متحده که در پایگاه قوای هوایی مک دیل در ایالت فلوریدا موقعیت دارد و مورد حملات سایبری قرار گرفت، فرماندهی جنگ هوایی به رهبری ایالات متحده را در عراق و سوریه نظارت می کند.

حملۀ انترنتی بالای حساب تویتر و یوتیوب اردوی امریکا بعد از آن صورت می گیرد که در ماه دسمبر سال گذشته در نتیجه یک حملۀ مشابه بالای شبکه کمپیوتری شرکت فلم سازی سونی پکچرز ده ها هزار ایمیل و سند تجارتی و محرم آن شرکت فاش شد.

مقامات ایالات متحده ادعا کرده بودند که کوریای شمالی در هک نمودن و حمله انترنتی به شرکت سینمایی سونی پکچرز دست داشت. اما کوریایی شمالی این ادعای حکومت امریکا را رد کرد.

XS
SM
MD
LG