لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: تلاش مبارزه با تروریزم را دوبرابر میسازیم


obama g20
obama g20

رهبران در اجلاس بیست کشورثروتمند جهان دور هم امدند تا در مورد تجارت، انرژی، و تغییر آب و هوا صحبت کنند، اما حملات تروریستی در پاریس، و نیاز به انجام کاری در مورد درگیری ها در سوریه در صدر دستور کاری انان قرار گرفت.

اجلاس با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دراجلاس سران در آنتالیا گشایش یافت. آقای اردوغان دررابطه به حملات پاریس گفت این حادثه غم انگیز یک باردیگر نشان داد که ارتباط قوی بین اقتصاد و امنیت وجود دارد و ما نمی توانیم این ارتباط نزدیک را نادیده گیریم و نیز اقتصاد علایق اصلی این اجلاس است، اما نمی توان آن را جدا از مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست زیرا این ها هرگز از زندگی انسان جدا نیست.

رئيس جمهور اوباما متعهد شده است که سعی خود برای پایان دادن به بحران در سوریه و کمک به فرانسه را در دستگیرکردن عاملان حمله هماهنگ شده روز جمعه در پاریس دوبرابر سازد. رهبر امریکا گفت که ایالات متحده با همبستگی درکنار فرانسه می ایستد و در گرفتار کردن عاملان حملات پاریس و کار روی حل و فصل بحران سوریه کمک و همکاری خواهد کرد. ا

آقای اوباما علاوه کرد همانطوریکه حملات درانقره ، وحشتناک بود، کشتار مردم بی گناه با تحول یک مفکوره، نه تنها یک حمله به فرانسه و یا بر ترکیه بود بلکه این ها حمله به جهان متمدن است.

حملات در پاریس باعث شد تا رهبران اختلافات خود را کنار گذاشته و فشار به سمت هدف مشترک شان که مبارزه با گروه دولت اسلامی است گام بردارند.

­­­­­­­­­­­­­­­­­دیدار اوباما با پوتین

مقامات امریکایی میگویند بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده و ولادیمیر پوتین همتای روسی او، به روز یکشنبه، روی نیازمندی به یک انتقال سیاسی تحت رهبری سوریه، مذاکرات به وساطت ملل متحد، و یک آتش بس به خاطر خاتمه دادن جنگ چهارساله در سوریه، به توافق رسیدند.

رئیس جمهور اوباما و رئیس جمهور پوتین در حاشیۀ نشست سران بیست کشور صنعتی در شهر انتالیای ترکیه، به مدت سی و پنج دقیقه باهم ملاقات کردند. رئیس جمهور اوباما در ملاقات با آقای پوتین، بر اهمیت تلاش های نظامی روسیه در سوریه که بر گروه داعش متمرکز باشد، نیز تأکید کرد. قصر سفید دیدار این دو رهبر را، سازنده توصیف نموده است.

XS
SM
MD
LG