لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: رهبران قاتل داعش را یکایک از بین می بریم


آقای اوباما امروز با تیم امنیت ملی خود ملاقات کرد.
آقای اوباما امروز با تیم امنیت ملی خود ملاقات کرد.

رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا می گوید که گروه دولت اسلامی در ماه های اخیر شکست بزرگی را از سوی ائتلاف به رهبری امریکا متحمل شده است.

باراک اوباما روز دو شنبه پس از ملاقات با تیم امنیت ملی خود در مقر وزارت دفاع ایالات متحده گفت که تلاشهای ایالات متحده برای مبارزه بر ضد داعش بر چهار اصل اساسی استوار است.

آقای اوباما افزود که تلاشها نخست بر هدف گرفتن دهشت افگنان داعش، دوم آموزش و تجهیز نیروهای عراقی و سوری برای جنگ پیاده بر ضد داعش، سوم توقف عملیات آن گروه از طریق اخلال جلب و جذب و مختل ساختن شایعه پراگنی آن و چهارم یافتن راه حل دیپلوماتیک برای پایان جنگ در سوریه متمرکز خواهد بود.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت که ائتلاف به رهبری امریکا رهبران، فرماندهان و قاتلان داعش را یکایک از میان بر می دارد.

رئیس جمهور ایالات متحده عملیات ائتلاف به رهبری امریکا را بر ضد داعش ثمربخش توصیف کرد و گفت که اکنون گروه دولت اسلامی کنترول ۴۰ درصد ساحات پرنفوسی را که در عراق در تصرف داشت، از دست داده است.

رئیس جمهور اوباما می گوید که هنوز هم ائتلاف به رهبری ایالات متحده با حس فوریت تمام اهداف داعش را در سوریه و عراق دقیقاً آماج قرار می دهد. او افزود که طیاره های این ائتلاف حملات خود را افزایش بخشیده و در ماه گذشته بیش از هر وقت دیگر مواضع داعش را هدف قرار داد.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنان گفت که به وزیر دفاع خود دستور داده است تا به شرق میانه برود و مشارکت بیشتر نظامی را از متحدین امریکا برای جنگ بر ضد گروه دولت اسلامی جلب کند.

قرار است جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا نیز برای بحث با مقام های روس در مورد مبارزه بر ضد گروه دولت اسلامیفردا به مسکو سفر کند.

XS
SM
MD
LG