لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما خواستار اعزام سربازان امریکایی در جنگ با داعش شد


رئیس جمهور ایالات متحده امریکا پیشنویس مجوز سه ساله را به منظوراستفاده نیروی نظامی علیه گروه اسلامی و سایر گروه های افراطی به کانگرس پیش کرد.

این پیشنهاد باراک اوبامادر حالی به کانگرس این کشور پیش می شود که سرازیر شدن جنگجویان خارجی برای پیوستن به گروه اسلامی در عراق و سوریه به طور بی سابقه جریان دارد.

آقای اوباما پیشنویس این قطعنامه را همراه با یک نامه به کانگرس فرستاده که در آن گفته شده که گروه دولت اسلامی تهدید بزرگی را متوجه شرق میانه و ایالات متحده ساخته است.

جاش ارنست، سخنگوی قصرسفید روز گذشته بیان داشت که با وجود اینکه رئیس جمهور اوباما معتقد است که اواختیار دستور اقدام نظامی علیه گروه اسلامی را دارد، اقدامات تازه به منظور ریشه کن کردن این گروه، نماد وحدت ملی کشور را نشان می دهد.

آقای ارنست به خبرنگاران گفت از هنگامی که رئیس جمهور اوباما در این مورد با رهبران کانگرس صحبت ها را آغاز کرده "مقامات حکومتی با اعضای هر دو حزب (جمهوریخواه و دموکرات) در مجلس سنا و نمایندگان مصروف گفتگو ها بودند" تا تلاش شود که حمایت هر دو حزب به دست آید.

آقای اوباما حملات هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده امریکا علیه اهداف گروه دولت اسلامی را در سوریه و عراق با استفاده ازمجوز سال ۲۰۰۲ توجیه کرد. همین مجوزه بود که جورج بش، رئیس جمهرو پیشین را صلاحیت داد نیروهای امریکایی را به عراق بفرستد.

مجوز جنگ عراق

مجوز جدید که جاگزین مجوز سال ۲۰۰۲ کانگرس برای جنگ عراق می شود، اجازه می دهد تا نیروهای ویژه و مشاوران- بدون در نظر گرفتن مرزها مستقر شوند اما حضور طولانی نیروهای زمینی را منع قرار می دهد.

آقای ارنست به خبرنگاران گفت "رئیس جمهور اوباما باورمند نیست که استقرارتعداد زیادی از پروسنل نظامی امریکا در نقش محاربوی در میدان جنگ درعراق و سوریه به نفع امنیت ملی کشور منجر شود."

ارنست می گوید میزان مشوره میان حکومت و کانگرس در هفته های اخیر افزایش یافته است وطرح نهایی مجوز- محصول این گفتگو ها خواهد بود.

در همین حال، میچ مکانل سناتور جمهوری خواه و رهبر اکثریت در مجلس سنا می گوید این موضوع احتمالا در چند هفتۀ آینده محراق بحث های کانگرس باشد زیرا به گفتۀ او "هیچ موضوعی جدی تر از تجویز کاربرد نیرو نظامی نیست که تا کنون به کانگرس پیشکش شده باشد."

در عین زمان، قانونگذاران ایالات متحده امروز از کارشناسان مبارزه با دهشت افگنی در حالی جویا احوال شدند که بیش از ۲۰ هزار دواطلب از ۹۰ کشور جهان برای پیوستن به گروه دولت اسلامی به عراق و سوریه می روند.

مرکزملی ایالات متحده امریکا برای دهشت افگنی می گوید بیش از ۲۵۰ امریکایی و یا ساکنان ایالات متحده در این جمع شامل اند.

XS
SM
MD
LG