لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: 'ایالات متحده با اسلام در جنگ نیست'


اوباما: 'ایالات متحده با اسلام در جنگ نیست'
اوباما: 'ایالات متحده با اسلام در جنگ نیست'

براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده مفکوره خود را در مورد اینکه مسلمانان حق اعمار مسجد در نزدیک ساحه حملات یازدهم سپتمبر در نیویارک را دارند، تکرار نمود.

آقای اوباما در یک کنفرانس خبری بروز جمعه گفت، حق لایتجزای امریکائیان در مورد آزادی مذاهب به این معنی است که اگر شما میتوانید یک کلیسا یا یک محل دیگرعبادت را در یک ساحه معین بنا کنید، پس شما باید قادر به این هم هستید که مسجدی را نیز اعمار کنید.

منتقدین گفته اند که پیشنهاد اعمار یک مرکز اسلامی در نزدیک ساحه که زمانی دو عمارت بزرگ تجارت جهان در آنجا موقعیت داشت، بی احترامی به قربانیان حملات یازدهم سپتمبر است.

آقای اوباما گفت او حساس بودن فوق العاده در مورد حملات یازدهم سپتمبر توسط القاعده را درک میکند. ولی او بر این موضوع تاکید نمود که ایالات متحده با اسلام در جنگ نیست، بلکه با شبکه های دهشت افگنی در جنگ است که به گفته او اسلام را تخریب نموده اند، و یا فعالیت های تخریبی را تحت نام اسلام انجام میدهند.

او گفت ایالات متحده امریکا باید در این مورد به وضاحت بدانند که دشمن شان کی است، و نباید بین امریکاییان مسلمان و امریکائیان مذاهب دیگر فرق قایل باشند.

XS
SM
MD
LG