لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: شکست تندروان داعش مستلزم زمان بیشترست


رئیس جمهور ایالات متحده با تعهد به ریشه کن ساختن گروه دولت اسلامی بدون اعزام سربازان امریکایی به منطقه میگوید که نمی توان صرف با توانایی اردوی امریکا در جنگ با داعش برنده شد.

درحالیکه برخی از قانونگذاران کانگرس طرفدار اعزام نیروهای نظامی زمینی امریکا به منطقه برای مبارزه با داعش اند، رئیس جمهور اوباما میگوید که مبارزه بر ضد گروه دولت اسلامی مستلزم زمان طولانی و جنگ شدید است.

اقای اوباما پس ازملاقات با اعضای تیم امنیت خود به روز دوشنبه، تعهد افزایش سطح مبارزه با گروه داعش ، به ویژه در سوریه، داده است، جایی که او میگوید ایالات متحده با مبارزه به دنبال ذخایر نفت گروه دولت اسلامی و رهبری آن میرود.

بازدید رئيس جمهور از پنتاگان یا وزارت دفاع متعاقب تشدید چند روز حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش یا گروه دولت اسلامی صورت گرفت. اینجا، یک حمله هوایی ، پل بزرگی را از مسیر ترانزیتی یا مواصلاتی شهر رقه، که پایتخت اعلام شده گروه دولت اسلامی در سوریه است، از بین برد.

آقای اوباما گفت " ما کارهای بیشتری در بخش آموزش و تجهیز مخالفان میانه رو در سوریه انجام خواهیم داد."

شماری از تحلیلگران از تاثیر کار ایالات متحده درسوریه انتقاد میکنند. براین کتولیس، محقق درمرکز تحقیقی پیشرفت امریکایی از طریق سکایپ به صدای امریکا گفت که سوریه ضعیف ترین نقطۀ ضعف در ستراتیژی مبارزه با گروه دولت اسلامی از سوی رئیس جمهور اوباما است.

آقای کتولیس گفت"کاملا به وضوح فعالیت های زیاد در سوریه جریان دارد، اما پیشرفت ها به سوی اهداف ما و یا حد اقل به سمت اهداف سیاسی اعلام شده ای ما ، بسیار اندک بوده است.

رئيس جمهوراوباما بر آموزش و مجهزساختن مخالفان درسوریه به منظور تشدید جنگ و مبارزه علیه گروه دولت اسلامی تاکید میکند اما ستراتیژی امریکا را در قبال این نبرد نا مکمل خواند.

رئيس جمهور هشدار داد که هیچ تعداد از نیروی نظامی گروه دولت اسلامی را شکست نخواهد داد مگر اینکه تلاش های سیاسی و اقتصادی برای پر کردن جای خالی که با شکست آنها ایجاد میشود ، صورت گیرد.

این در حالیست که امروز سه شنبه یک جلسه استماعیه دربرابر کمیته نظامی مجلس سنا با حضور مقامات ارشد نظامی ایالات متحده برای بحث روی ستراتیژی نبرد با داعش در کانگرس برگزارشد.

XS
SM
MD
LG