لینک های دسترسی

Breaking News

حملات ناتو بر لیبیا ادامه خواهد یافت


حملات ناتو بر لیبیا ادامه خواهد یافت
حملات ناتو بر لیبیا ادامه خواهد یافت

براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا و دیوید کمیرون صدراعظم برتانیه میگویند که عملیات نظامی بر لیبیا تا زمانی ادامه خواهد داشت که معمر القذافی حمله بر غیر نظامیان را متوقف ساخته و از قدرت کنار رود.

عکس های اوباما در بریتانیه

در یک نشست خبری مشترک در لندن، آقای کمرون بیان داشت که فشارهای وارد شده بر قذافی و حکومت لیبیا در سرتاسر آن کشور مشهود است.

آقای کمیرون گفت "رئیس جمهور و من بدین باور استیم که فشار بالای لیبیا باید بیشتر گردد، به عقیدۀ مین فشار بالای آن رژیم میباشد، در واقع شما شاهد استید که شورشیان مخالف قذافی مناطق بیشتری را در مصراته آزاد ساخته اند، همچنان شما نتایج آن را در موفقیت دیگر بخش های کشور مشاهده کرده میتوانید."

رئیس جمهور اوباما گفت که ایالات متحده، بریتانیا و دیگر کشورهای متحد برای آقای قذافی پیامی را میفرستند. وی افزود "با فشارهایی که در چند هفتۀ اخیر بالای لیبیا وارد شده است، قذافی و حکومت وی باید بدانند که هیچ سکتگی در فشارهای که ما وارد میکنیم رونما نخواهد شد."

هدف این است تا مردم لیبیا قادر شوند تا خود آیندۀ خویش را انتخاب کنند.

سپس رئیس جمهور اوباما شام روز چهار شنبه در پارلمان بریتانیا صحبت نموده گفت، وی در برابر پارلمان آن کشور قرار گرفته است تا یکبار دیگر بر مشارکت میان ایالات متحده و بریتانیا تاکید کند، کهن ترین و قویترین ائتلافی که تا کنون جهان شاهد آن بوده است.

آقای اوباما این اندیشه را رد نمود که گویا بروز قدرت هایی مانند چین، هند و برازیل به معنی کاهش نفوذ امریکا و اروپایی ها میباشد.

XS
SM
MD
LG