لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات در لغمان به نظامی امریکايی عالیترین افتخار بخشید


پس از جنگ ویتنام این نخستین سرباز نیروی ویژۀ قوای بحری امریکا است که در قید حیات مدال افتخار را می گیرد.
پس از جنگ ویتنام این نخستین سرباز نیروی ویژۀ قوای بحری امریکا است که در قید حیات مدال افتخار را می گیرد.

رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا به یک سرباز نیروی ویژۀ قوای بحری ایالات متحده به خاطر شجاعت در یک عملیات نجات در افغانستان مدال افتخار را اعطا کرد.

ادوارد بییرس سرباز نیروی ویژۀ قوای بحری ایالات متحده به تاریخ نهم دسامبر ۲۰۱۲ در عملیات نجات دیلیپ جوزف، داکتر امریکایی، شرکت داشت که از سوی طالبان گروگان گرفته شده بود.

طالبان داکتر جوزف را که کارمند یک موسسۀ امدار رسان، بود از یک جادۀ روستایی در ولسوالی قرغه یی ولایت لغمان ربوده و در یک سلول کوچک در یک منطقۀ کوهستانی آن ولایت نگهداری می کردند.

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در مراسم ویژه برای اعطای این مدال در قصر سفید گفت که بییرس و همکارانش توانستند که اسیر امریکایی را پیش از آنکه به پاکستان انتقال داده شود، از چنگ طالبان نجات دهند.

آقای اوباما به نقل از داکتر جوزف گفت که بییرس همزمان با آنکه در داخل آن اتاق کوچک با طالبان درگیر بود، خود را سپر ساخته بود تا از اصابت گلوله به بدن داکتر امریکایی جلوگیری کند.

پس از جنگ ویتنام بییرس نخستین سرباز نیروی ویژۀ قوای بحری ایالات متحده است که در قید حیات و در جریان وظیفه مدال افتخار را دریافت می کند. پیش از این به پنج سرباز دیگر نیروی ویژۀ قوای بحری ایالات متحده پس از ترک وظیفه یا مرگ شان این مدال اعطا شده بود.

XS
SM
MD
LG