لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: محمود عباس شریک واقعی صلح با اسرائیل است


باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا
باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا
باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده خطاب به جوانان اسرائیلی گفت که آنها در مقابل تهدید های امنیتی اسرائیل، تنها نیستند اما او از اسرائیلی ها خواست تا با فلسطینی ها صلح نمایند زیرا به گفتۀ او صلح یگانه مسیر واقعی است که به امنیت منتج می شود.

آقای اوباما روز پنجشنبه در پوهنتون بیت المقدس گفت که منحیث یک دوست متعهد به آیندۀ اسرائیل، به این باور است که حکومت آن کشور تنها در صورتی می تواند ملت یهودی و دموکراتیک خویش را نگهدارد که یک حکومت مستقل و پایدار فلسطینی را بپذیرد.

رئیس جمهور ایالات متحده افزود "این مناسب نیست که کودکان فلسطینی نمی توانند در کشوری که مربوط خود شان باشد، رشد کنند، و زندگی خود را در حضور اردوی خارجی بگذرانند که نه تنها تحرکات آنها را بلکه فعالیت های جوانان، والدین و اجداد شان را همه روزه اداره می کند".

آقای اوباما همچنان گفت، عادلانه نیست که فلسطینی ها از کشت و کار بر مزارع شان باز داشته شوند و بر گشت و گذار یک محصل فلسطینی در کرانه غربی قیودات وضع شود و یا هم خانواده های فلسطینی ها از منازل شان بیجا شوند. او افزود، همانطوریکه اسرائیلی ها در کشور شان حکومت خود را تشیکل داده اند، فلسطینی ها نیز حق دارند که در سر زمین خود آزاد باشند.

رئیس جمهور اوباما افزود که رهبران اسرائیلی باید این را بپذیرند که تداوم اعمار شهرک ها و مسکونه های یهودی نشین در سر زمینی که فلسطینی ها برای کشور آیندۀ شان ادعای ملکیت آن را دارند، محصولی نخواهد داشت.

رئیس جمهور اوباما همچنان محمود عباس رهبر فلسطینی ها یک شریک واقعی صلح با اسرائیل عنوان کرد.
XS
SM
MD
LG