لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما بر نیرو های امنیتی افغان اطمینان دارد


بارک اوباما بعد از اجلاس ناتو در برابر خبرنگاران
بارک اوباما بعد از اجلاس ناتو در برابر خبرنگاران

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در دومین روز نشست سران کشور های ناتو در شیکاگو، در توانمندی افغانها جهت به دست گرفتن مسئولیت مکمل امنیتی کشور خود در ختم سال 2014 ابراز اطیمنان کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده در ختم نشست ناتو طی کنفرانس خبری تعهد سپرد که جامعۀ بین المللی افغانستان را با عهده دار شدن مسئولیت امنیتی آن در اواسط سال 2013 میلادی، ترک نخواهد کرد.

اندرس فو رسموسن منشی عمومی ناتو گفت افغانها از قبل در راس رهبری عملیات امنیتی در نیمی از مناطق افغانستان قرار داشته و در آستانۀ رسیدن به اهداف سال 2013 قرار دارند. اما رسموسن گفت فراتر از سال 2014 حضور به رهبری ناتو در افغانستان وجود خواهد داشت که در نقش مشاورت، آموزش و همکاری نیرو های امنیتی افغان وظیفه انجام خواهند داد.

"در سال آینده، ما انتظار داریم نیرو های امنیتی افغان مسئولیت رهبری امنیتی را در سرتاسر افغانستان بر عهده گیرند. آن مرحله بخشی عمدۀ از تکمیل شدن روند انتقال مسئولیت ها خواهد بود. با برداشتن گام های به سمت جلو توسط نیرو های امنیتی افغان، نیرو ها ما جایگاه حمایت کننده را احراز می کند. این نیرو های در آموزش، مشاورت و همکاری شرکای افغان ما کار خواهند کرد."

از رئیس جمهور ایالات متحده حین نشست در مورد ملاقات وی با رئیس جمهور زرداری سوال شد. وی گفت که با رئیس جمهور پاکستان بسیار کوتاه آنهم حین رفتن به اجلاس سران ناتو صحبت کرده است.

رئیس جمهور اوباما گفت حضور پاکستان موفق و با ثبات به نفع ایالات متحده می باشد. و به نفع پاکستان نیز خواهد بود تا با ما و جامعۀ جهانی کار کرده و اطمینان دهد که آنکشور مورد استفادۀ بنیادگرایان قرار نمی گیرد. من به این باور هستم که هر عضو ناتو و آیساف به همین نظر می باشند.

XS
SM
MD
LG