لینک های دسترسی

Breaking News

بارک اوباما: بروید و طلا بیآورید


بارک اوباماخواهان موفقیت ورزشکاران امریکایی در رقابت های المپیک شده و یکجا با همسرش در یک نوار ویدیویی ویژه، از ورزشکاران امریکایی خواست تا مدال اور طلا به کشور شان باشند.

آقای اوباما در پیام هفته وار خود، ترکیب تیم ایالات متحده را از نظر تنوع قومی و دینی افتخاری برای کشورش خواند و گفت "ورزشکاران ما نمایندۀ تمام جنبه های زندگی امریکایی ها اند."

رئیس جمهور اوباما گفت "تیم ایالات متحده به جهان یادآور می شود که چرا امریکا همیشه معیار طلا را تعیین می کند: ما کشور مهاجران استیم که قدرت مان در تنوع قومی و نژادی و افتخارات ما در وحدت ماست."

آقای اوباما گفت "تیم ما بیشترین تعداد زنانرادر مقایسه با هر کشور دیگری در تمامی المپیک هاداشته است."

تیم المپیک ایالات متحدهدر برگیرنده اعضای کنونی و سربازان بازنشستهنظامی اند که به گفته آقای اوباما "نسل های مختلفی در خود جا داده است."

ریس جمهور اوباما گفت که حتی چند ورزشکار، تقریباً هم سن و سال وی بوده و یکی از آنان تنها یک سال جوانتر دختر دومی وی است.

ویرجینیا ترشر، نخستین مدال آور طلای امریکایی در رقابت های برازیل
ویرجینیا ترشر، نخستین مدال آور طلای امریکایی در رقابت های برازیل

آقای اوباما همچنین یادآوری کرد که در تیم امریکا زنی حضور دارد که پیشتر مقام اولین زن برنده مدال طلای مشت زنی را کسب کردهو نیز زنیشامل است که شمشیر باز مسلمان بوده و حجاب به سر دارد.

رئیس جمهور امریکا ورزشکاران امریکایی را در بازی های المپیک امسال به آوردن مدال طلا تشویق کرد.

بارک اوباما افزود" به تمام ورزشکاران المپیک و پرا المپیککه لباس سرخ ، سفید، و آبی را به تن دارند میخواهم بگویم، بدانید که امریکا به شما افتخار میکند، هنگامی که شما روس سکوی قهرمانی قرار میگیرد، ما سرود ملی امریکا را خواهیم خواند، و شاید حتی در کنار شما اشک از چشمان ما سرازیر شود. بروید و طلا را به کشورتانبه ارمغان بیاورید."

این در حالی است که جان کری وزیر خارجه ایالات متحدهبا تیم ورزشکاران آمریکایی به برزیل رفته است.

در بازی های روز شنبه جینی تیشر ۱۹ ساله امریکایی، در رقابت های نشانزنی با تفنگ بادی با پیشی گرفتناز دو رقیب چینایی اش،به نخستین مدال طلا دست یافت.

تیم فوتبال زنان ایالات متحده ۱-۰ تیم فرانسه را شکست داد وتیم والیبال زنان امریکا در ۳ ست پیهم پرتگال را از راه برداشت.

در مراسم افتتاحیه المپیک که شام جمعه به وقت محلی برازیل برگزار شد ، در کنار رهبری برازیل ، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و متیو رنزی صدر اعظم ایتالیا و بانکی مون منشی عمومی ملل متحد نیز حضور داشت.

XS
SM
MD
LG