لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات اوباما با سران اروپایی در پولند


اوباما حین اشتراک در نشست جی هشت
اوباما حین اشتراک در نشست جی هشت

براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده غرض استحکام روابط با اروپایی شرقی و مرکزی و تقاضا برای حمایت از دیموکراسی های در حال ظهور در جهان عرب در پولند میباشد.

آقای اوباما به روز جمعه برای اولین بار وارد پولند شده و غرض احترام به جنگ قرن بیستم آنکشور بر مقبره مبارز گمنام پولند و یادبود قهرمانان گیتو که یادگار قیام سال ۱۹۴۳ وارسا بود اکلیل گل نهاد.

بعداً آقای اوباما میزبان ۱۸ رئیس جمهوری شد که در اجلاسیه اروپایی مرکزی اشتراک نموده اند.

در آغاز این دعوت شام، رئیس جمهور اوباما به رهبران گفت که ایالات متحده از شکوفایی آزادی ها و رشد اقتصاد اروپایی شرقی و مرکزی الهام گرفته است.

کشور های صربیا و رومانیا این دعوت را تحریم نمودتد تا اعتراضی باشد بر شمولیت رئیس جمهور کوزفو در این دعوت که آنان برسمیت نمی شناسند.

رئیس جمهور پولند بروز شنبه رسماً از رئیس جمهور امریکا استقبال خواهد نمود و قرار است دو رهبر در مورد مسایل تجارتی، به شمول اکتشافات گاز که در پولند کشف شده است، با هم مذاکره نمایند.

احتمالاً آنان در ارتباط به پایگاه جت های جنگی "اف ۱۶" امریکا در پولند هم بحث خواهند نمود، معاملۀ که روسیه با آن مخالف است. همکاری ها در افغانستان هم در اجندای مذاکرات قرار دارد.

لیخ والیسا، رئیس جمهور سابق و رهبر انسجام اتحادیه ها در پولند دعوت نامه ملاقات با آقای اوباما را رد نموده و اظهار داشت که برایش مناسب نمی باشد.

XS
SM
MD
LG