لینک های دسترسی

Breaking News

'اوباما محبوبیت خود را از دست داده است'


اوباما، امروز به قدری محبوب نیست که کلنتن بود
اوباما، امروز به قدری محبوب نیست که کلنتن بود

نظر سنجی تازۀ که توسط واشنگتن پوست و شبکۀ تلویزیونی "ای بی سی" انجام شده، میزان محبوبیت بارک اوباما در میان مردم به ۴١ درصد رسیده است که کمتر از هر زمان دیگر را نشان می دهد.

از سوی دیگر، وال ستریت ژورنال و "ان بی سی" نیز با انجام نظر سنجی جداگانه، دریافته اند که محبوبیت رئیس جمهور امریکا در قبال پالیسی وی در مورد کشورهای خارجی به ٣٨ درصد تقلیل کرده است.

معمولاً، در امریکا، روسای جمهور که در سال ششم وظیفۀ خود می باشند – به ویژه در نزدیکی انتخابات میان دوره یی کانگرس - با این حالت مواجه می شوند.

جان سایدز از پوهنتون جورج واشنگتن به این باور است که "سبب هرچه باشد، رئیس جمهور به حیث رهبر حزب می باشد و حالت او را در هر صورتی حزب وی نیز برخوردار می باشد."

به باور آقای سایدز دموکراتها خیلی خوشحال می بودند که اگر "اوباما همان اندازه محبوب می بود که بل کلنتن در این مقطع ریاست جمهوری خود - در آن زمان - محبوبیت داشت."

دوری از رئیس جمهور

در عین حال، آنعده دمکرات هاییکه برای انتخابات میان دوره یی ماه نومبر آمادگی می گیرند می کوشند با اوباما فاصله گیرند.

چنانچه نامزدانیکه برای سنا وارد انتخابات می گردند و در ایالت های که جمهوریخواهان از اکثریت برخوردار اند؛ مانند کارولینای شمالی، لویزیانا و الاسکا؛ تلاش می کنند از رئیس جمهور فاصله گرفته و نمی خواهند اوباما به نفع آنان مبارزات انتخاباتی را انجام دهد.

جمهوری خواهان بیشتر تمرکز خود را بالای نگرانی رای دهندگان در مورد اقتصاد معطوف خواهند داشت و کوشش خواهند کرد با قانون مراقبت های صحی اوباما به مبارزه برخیزند.

آخرین نظر سنجی ها نشان می دهد که امریکاییان از پالیسی خارجی رئیس جمهور ناراضی اند. درنظر سنجی وال ستریت ژورنال و "ان بی سی" آمده است که تنها ٣٧ در صد امریکاییان از پالیسی رئیس جمهور اوباما در قبال اوکراین و مداخله روسیه درآن حمایت کرده اند.

کیلی ایوت، سناتور جمهوریخواه پالیسی بارک اوباما را در قبال اوکراین و روسیه به باد انتقاد گرفته می گوید که از "پاسخ ضعیف ادارۀ اوباما مایوس شده و وقت آن فرا رسیده تا ایالات متحده در برابر روسیه از تعزیرات سخت تری استفاده کند."

انتقادات از پالیسی خارجی اوباما

سی لندا لیک، ستراتیژست و نظر سنج عامۀ دموکرات نیز می پذیرد که وضع اوکراین بالای اندازه محبوبیت رئیس جمهور امریکا بی تاثیر نبوده است.

خانم لیک می گوید که بسیاری از امریکاییان می خواهند در پالیسی خارجی امریکا از زور بازو استفاده شود، "خصوصا وقتی شما با کشور مانند اتحاد شوروی سابق؛ به ویژه با انسانی همانند پوتین معامله می کنید."

آخرین نظر سنجی وال ستریت و "ان بی سی" نشان می دهد که امریکایی ها از هر زمان دیگری در دخالت نظامی متردد اند.

لیک می گوید بعد از دخالت طولانی در عراق و افغانستان اکنون اکثریت امریکایان می خواهند که حکومت بیشتر از پیش کوشش کند مسایل داخلی امریکا درنظر بگیرد.

گزارش: جیم میلان صدای امریکا
ترجمه: عبدالواجد عادل

XS
SM
MD
LG