لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات نیرو های خاص ایالات متحده در سومالیا


کارمندان موسسۀ ماین پاکی دنمارک که در سومالیا ربوده شده بودند
کارمندان موسسۀ ماین پاکی دنمارک که در سومالیا ربوده شده بودند

نیرو های خاص ایالات متحده امریکا در یک پرواز سری به سوی سومالیا، یک گروگان امریکایی و یک دنمارکی را آزاد و نه تن رباینده گان را کشتند. فرمان انجام این ماموریت از سوی بارک اوباما رئیس جمهورایالات متحده امریکا ، داده شده بود.

مقامات شورای پناهندگان دنمارک تایید کردند که هر دوکارمندان امدادی، جسیکا بیوکانان امریکایی و پاول هاگن تیستید دنمارکی آزاد شده اند.

بلی حسین یک تن از آدم ربایان از طریق تلیفون به خبرگزاری اسوسیتید پریس گفت عملیات به صورت بسیارسریع بعد از آن صورت گرفت که تمام نگهبانان مواد مخدراستعمال کرده بودند.

یکی دیگر از این آدم روبایان که اسمش را احمد هاشی گفت،بیان داشت که دو هلیکوپتردر ساعت 2 صبح منطقۀ "ادادو" در 12 کیلومتری شمال سومالیا را جائیکه هر دو کارمند نگهداری می شد، مورد حمله قرار دادند.

بیوکانان 32 ساله و تیستید 60 ساله ، هر دو کارمند یک واحد جمع آوری ماین وابسته به شورای دنمارکی کمک به پناهندگان به این منطقه اعزام شده بودند که در ماه اکتوبر سال گذشته ربوده شدند.

فرماندهی اردوایالات متحده امریکا در آفریقا ، مستقر در شتوتگارت، آلمان، تایید کرد که نه رباینده کشته شدند.

جنرال کارتر –اف- هام فرمانده خاص ایالات متحده امریکا در افریقا می گوید " ماموریت شب گذشته، توسط برخی از نیرو های شجاع، ذهین و متعهد کشور ما به صورت دلیرانه انجام شد که نماینگر ماموریت فرماندهی ایالات متحده – افریقا برای محافظت امریکایی ها و منافع ایالات متحده در افریقا می باشد."

به نظر می رسد که این ماموریت از سوی بارک اوباما قبل از خطابه سالیانه اش به کانگرس که شب سه شنبه در واشنگتن و صبح روز چهارشنبه در سومالیا بود، ارجاع شده بود.

رئیس جمهور اوباما در بیانیه منتشر شده از سوی قصر سفید به روز چهارشنبه گفت:

"به عنوان فرمانده عمومی قوای ایالات متحده ، ازسربازان که در انجام این ماموریت سهم داشتند، و آنان که تلاش های این ماموریت را به گونه حرفوی حمایت کردند، نمی تواند از این بیش مفتخرباشم."

رئیس جمهور گفت که او این ماموریت نجات را به روز دوشنبه تصویب کرده بود.

XS
SM
MD
LG