لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین دیدار بارک اوباما از یک مسجد در ایالات متحده


بارک اوباما از امریکایی ها خواسته است تا به اظهارات مسلمان ستیزانۀ افراد گوش ندهند.
بارک اوباما از امریکایی ها خواسته است تا به اظهارات مسلمان ستیزانۀ افراد گوش ندهند.

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه برای نخستین بار در زمان ریاست جمهوری اش، از یک مسجد امریکایی دیدار می کند.

قصرسفید، روز شنبه با ذکر این خبر گفت که دیدار رئیس جمهور از جامعۀ اسلامی بالتیمور به مثابۀ "قدردانی از سهم مسلمانان امریکایی در ایالات متحده بوده" و این اقدام آقای اوباما "نمایانگر اهمیت آزادی دین در شیوۀ زندگی امریکاییان می باشد."

قرار است آقای اوباما با اعضای جامعۀ اسلامی دیدار کرده و به گفتۀ قصرسفید، بر اهمیت "صادق ماندن بر ارزش های اصلی امریکا تاکید ورزد که همانا استقبال از هموطنان امریکایی، مخالفت با تعصب، رد کردن اختلافات و حراست از آزادی های سنتی و مذهبی ایالات متحده می باشد."

به تعقیب حملۀ مرگبار اواخر سال گذشته در پاریس و سان برناردینو کالیفورنیا، که هر دو به افراطگرایی ارتباط داشت، آقای اوباما از امریکایی های مسلمان خواست تا در جنگ علیه دهشت افگنی این کشور را کمک کنند.

آقای اوباما، همچنان از شهروندان کشورش خواست، اظهارات مسلمان ستیزانۀ سیاستمداران– به ویژه دانالد ترمپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری، را رد کنند.

پس از کشته شدن 14 تن توسط یک زوج مسلمان در اوایل دسمبر در کالیفورنیا، آقای ترمپ خواهان منع دخول مسلمانان به ایالات متحده شد.

اظهارات دانالد ترمپ نه تنها با واکنش کاندیدان دموکرات ریاست جمهوری مواجه شد که حتی اعضای حزب جمهوریخواه به ویژه رئیس مجلس نمایندگان امریکا نیز آن اظهارات را در تضاد با قانون اساسی و ارزش های مردم ایالات متحده خواند.

XS
SM
MD
LG