لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: متأثر شدگان گردبا ها را تنها نمی مانیم


رئیس جمهور باراک اوباما تیم رسیدگی به حالات عاجل حکومت را هدایت داد تا تمام هر آنچه را در اختیار دارند برای متأثر شدگان گردباد ایالت اوکلهما فراهم کنند.

گردباد های شدید دو شبه گذشته ۲۴ نفر را هلاک و بیش از ۲۴۰ نفر را مجروح ساخته است.

رئیس جمهور اوباما برای رسیدگی به متأثر شدگان حکومت خود را دستور داد و از امریکایی ها خواست تا مردم را – از طریق صلیب سرخ امریکایی – کمک کنند.

رئیس جمهور گفت که پیمانۀ وسعت تخریب آن تا هنوز معلوم نیست، اما خاطرنشان ساخت که کار زیادی برای رسیدگی به تخریب آن در پیش رو می باشد.

آقای اوباما افزود "خانه ها و مکاتبی است که باید دوباره ساخته شود، تجارت ها و شفاخانه ها دوباره گشایش یابد، والدین و کارمندان نجات باید دلداری داده شوند و کودکان هراسان مورد شفقت قرار گیرند."

آقای اوباما پس از ملاقات با تیم رسیدگی با حالات عاجل و جنیت نپالیتانو، وزیر امنیت داخلی امریکا در کاخ سفید صحبت می کرد. او افزود که مسئول ادارۀ رسیدگی به حالات عاجل را به محل فرستاده است تا تخریب ناشی از گردباد ها را بررسی کند و به اساس آن آمادگی گیرد.

گردباد های با شدت بی سابقه

شدت گردباد ها چهار درجه بود که در هر ساعت ۳۰۶ کیلومتر سرعت داشت. خطرناکترین توفان پنج درجه می باشد.

حالت عاجل در ایالت اوکلهما اعلام شده است.

رئیس جمهور اوباما در بیانیۀ خود در کاخ سفید گفت که تمام امریکا در بازسازی آن شهر کمک خواهد کرد و با اشاره به اتحاد بین امریکایی ها افزود "شما این سفر را به تنهایی نمی مانیم. کشور تان با قوت خدا و ایمان به یکدیگر در کنار شما ایستاده اند."

چند گردباد شدید در سراسر ایالت اوکلهما بین روز های یکشنبه و دوشنبه به اندازۀ خرابی کرده که بعضی مناطق حتا برای باشندگان آن قابل شناخت نیست.

این چهارمین باری بود که شهر مور شاهد وقوع گردباد شدید از سال ۱۹۹۸ می باشد.
XS
SM
MD
LG